Komplex képzési bázis jön létre a Nemzeti Cirkuszművészeti Központ fenntartásában
Dátum: 2019. szeptember 2., hétfő, 10:15

Komplex képzési bázis létrehozását tervezik a Nemzeti Cirkuszművészeti Központ Nonprofit Kft. fenntartásában. Az intézmény képzési igazgatója az MTI-nek elmondta: a jelenlegi struktúrák összehangolása a cél.

Kovács Gábor Dénes, a Nemzeti Artista-, Előadó- és Cirkuszművészeti Központ Nonprofit Kft. képzési igazgatója felidézte: a MACIVA jogutódjaként működő intézmény vezetőjeként feladata az lesz, hogy kollégáival együtt egy Európában is különleges, komplex képzési bázist építsenek fel, amely főként a cirkuszművészetben résztvevő művészeket képzi, de emellett a társművészeteket segítő háttérszakmákat is, köztük hangosítót, szcenikust, médiaművészt.

Elmondta: az eddig is a központ fenntartása alatt működő intézményekkel hozzák létre azt a képzési bázist, amelyből a gyerekek a köznevelési időszaktól a középiskolán át a pályára kerülhetnek. Ezek a Baross Imre Artistaképző Intézet Előadóművészeti Szakgimnázium, valamint a Békéscsabai Jókai Színház Színitanháza, továbbá az Oktopus Multimédia Intézet, amely idén került fenntartásukba.

Mint mondta, ezek nagy múltú, kiemelkedő munkát végző intézmények. A Baross Imre-iskola idén ünnepli fennállásának 70. évfordulóját, a Békéscsabai Jókai Színház Színitanháza, amely elsősorban a színész- és a táncosképzésben vállal szerepet, immár 25 éve működik, ahogy az Oktopus Multimédia Intézet is, amely a háttérszakmák képzésével foglalkozik - sorolta, hozzátéve, hogy feladata ezeket az intézményeket koordinálni, egységes szerkezetbe összefogni és működtetni.

Az Oktopus Multimédia Intézet szakgimnáziumi rendszerben és az érettségit követő kétéves OKJ-s képzésben is működik, az artistaképző ezek mellett alapfokú művészeti iskolaként is, a Színitanház pedig OKJ-s képzést nyújt. "Ezeknek az intézményeknek a munkáját kell összefésülnünk, hogy minél hatékonyabban tudjanak komplex képzést adni" - mondta az új munkakört betöltő igazgató, aki korábban másfél évtizedig volt a Pesti Magyar Színiakadémia vezetője is.

Mint mondta, a három intézmény vezetőivel együttműködve építik tovább a komplex képzés kereteit, jövő nyárig olyan szerkezetet kialakítva, amely a szakmai program és a finanszírozás szempontjából a legeredményesebb és a legjobban szolgálja a növendékek képzését.

Tájékoztatása szerint összesen mintegy 350-en tanulnak évente az intézményekben. Az igazgató tervei szerint a következő években már egyre nagyobb hangsúlyt fektethetnek a felvételi előkészítőre és arra, hogy minél több, az előadóművészetek vagy a háttérszakmák iránt érdeklődő növendék ezt a képzőbázist válassza.

Elmondta: a képzések egyelőre a hagyományos helyszíneken folytatódnak. Az artistaképzés a Városligeti fasorban az eddigi mellett egy új helyszínen is, emellett a MACIVA művésztelepén és a Fővárosi Nagycirkuszban. A Békéscsabai Jókai Színházban is folytatódik a színész-, táncos- és artistaképzés, továbbá az Oktopus Multimédia Intézet angyalföldi telephelyén is zajlik az oktatás. A bázist vidéki hálózattal is szeretnék bővíteni.

Kitért arra, hogy nemzetközi együttműködéseket is terveznek, amelyekre jó alkalom a Fővárosi Nagycirkusz januári nemzetközi cirkuszművészeti fesztiválja, emellett kapcsolatot tartanak a nemzetközi képzőintézményekkel, külföldi artistaképzők meghívását és konferenciát is terveznek Budapesten. A hasonló magyarországi intézményekkel - köztük sportklubokkal, tánc- és színházi képzéssel foglalkozó intézményekkel - is keresik a kapcsolódási lehetőségeket.

(MTI)

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
J. S. Bach rajongott az orgonákért. Amikor eljátszotta legújabb műveit a hangszeren, hallgatósága mindig álmélkodva figyelte a mester virtuóz technikáját.
 
Az 1946-os Csongor és Tünde felújítás egyik legemlékezetesebb színészi alakítása Gobbi Hilda nevéhez fűződik. A fiatal művésznő Mirigy-boszorkány félelmetes figuráját a magyar népmesék szellemében formálta meg, – s a visszataszító, csúf, vén szipirtyó, különösen az ifjúsági előadások közönsége körében, meglepően népszerű lett.
Aforizmák
„Mit nem adunk föl, azt sohasem veszítettük el."
Friedrich Schiller
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ