A Dzsungel könyvét mutatják be a Baross Imre Artistaképző Intézet növendékei
Dátum: 2020. február 4., kedd, 7:26

A Dzsungel könyve című cirkuszszínházi produkciót mutatják be a Baross Imre Artistaképző Intézet növendékei kedden a Fővárosi Nagycirkuszban.

A produkciót Uray Péter rendezte, aki az artistaképző egyik korábbi, Rómeó és Júlia című cirkuszszínházi darabját is színpadra állította.

Uray Péter az MTI-nek elmondta: a Dzsungel könyve elsősorban az eredeti könyv, Kipling története, kisregényei alapján készült, viszonylag szabadon. A szöveg nélküli darabban speciális formanyelvet használnak. Az artistaművészet és a fizikai színház összehangolásáról, újragondolásáról van szó - mondta, hozzátéve, hogy a darabban a kontakt tánc is megjelenik, amelybe sok artistaelem belefér.

Mint mondta, a darabban jó néhány artistamutatvány, zsánerszám helyet kapott, a számok kötése, a történet bonyolítása fizikai színházi, mozgásszínházi elemekkel és folyamatokkal valósul meg. Ezeknek az eszközöknek a segítségével követheti a közönség Maugli fejlődéstörténetét: hogyan kerül be egy közösségbe, hogyan kell megfelelnie, hogyan fogadják be, milyen provokációknak és milyen helyzeteknek van kitéve, majd a történet végén hogyan szembesül a faluval, az emberi közösséggel, amelyben először még idegennek érzi magát és nem is tud megmaradni hosszú ideig.

A darab olyan fejlődéstörténet, amely arról is szól, hogy a kisgyerek az ösztönvilággal való találkozással a próbatételek során hogyan nő fel és érkezik el odáig, amikor el kell hagynia a közösséget, hogy megteremtse saját, önálló világát - mondta.

A rendező kiemelte: fontos volt a próbafolyamat során a diákokat megtanítani egy másféle gondolkodásra, test-nyelvi fogalmazásmódra. Arra, hogy hogyan tudják használni azokat a fizikai képességeket, amelyeket elsajátítanak az artistaképzőben és hogyan tudnak olyan színpadi jelenlétre, aktivitásra szert tenni, amely színházi szempontból és az artistapályán is meghatározó lesz.

Óraadó tanárként mozgástechnikára és színészmesterségre tanítja a diákokat. A próbafolyamatot több hónapos előkészítési fázis - technikák megtanulása, improvizáció - előzte meg - mondta, hozzátéve: a próbák során már sok mindent közösen hoznak létre a növendékekkel, sok múlik a kreativitásukon.

Hangsúlyozta, hogy ebben a munkában nagyon fontos a pedagógiai szempont, de izgalmas, ígéretes, továbbgondolható az a forma, amit a próbafolyamat során sikerült megtalálni, új színt hozhat a cirkuszszínház rendszerébe.

Elmondta: a munkában többségében az artistaképző 10. és 11. évfolyama vesz részt. A két részből álló előadásban 23-an szerepelnek.

Maugli szerepét hárman alakítják: a fiatal Mauglit két lány, Lauri Vivien és Losonczi Letícia, a kamaszt pedig Jagudits András játssza.

A produkció üres térben játszódik, a színen a különböző zsánereszközök - köztük kötél, gurtni, trapéz, zicc, deszkák - jelennek meg, amelyeken az artisták dolgoznak - mondta a rendező, hozzátéve, hogy a darab jelmeztervezője Polyák Eszter, a koreográfia pedig saját munkája.

Uray Péter kiemelte, hogy a Baross Imre Artistaképző Intézet az idén ünnepli alapításának 70. évfordulóját, ebből az alkalomból három produkció készül. A jubileumi évben a Bűn és bűnhődés című regény alapján született, Szántai Edina rendezte előadást követően a Dzsungel könyve a második produkció, a harmadik pedig a későbbiekben Magács László rendezésében készül.

(MTI)

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
A múlt század francia irodalmának egyforma büszkesége a két Dumas: apa és fia. Az öreg Dumas leghíresebb, legismertebb művei a „Három testőr" és a „Gróf Monte Christo" sorozat. A fiatal Dumas legjobb műve a Kaméliás hölgy, amely Puccini Traviata című operája szövegköny-vének alapjául is szolgált.
 
A nagy angol író, Bernard Shaw utazásai során az egyik kis város határában az ég felé tekintő és könyörgő társasággal találkozott. Megkérdezte tőlük, hogy mit csinálnak.
Aforizmák
„Nem művészet megöregedni, de művészet azt elviselni."
Johann Wolfgang Von Goethe
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ