Csont nélküli guminők a Fővárosi Nagycirkuszban
Dátum: 2007. szeptember 27., csütörtök, 14:33
Magas színvonalú, látványos produkcióval érkezett Budapestre a Kínai Nemzeti Cirkusz, amelynek műsora szeptember 29-től, péntektől látható a Fővárosi Nagycirkuszban.

Az utóbbi években lényegesen megváltozott a kínai cirkusz világa: megtartották a hagyományos ügyességre, hajlékonyságra, ruganyosságra és más, elsősorban a fizikai adottságokra épülő produkciójukat, de kosztümben, zenében és koreográfiában nagy mértékben közeledtek a „nyugati" elvárásokhoz - mondta Pósfai Zoltán sajtószóvivő csütörtökön újságíróknak.

Ennek köszönhetően akik nem kedvelték túlzottan a klasszikus keleti zenét, ma már teljes mértékben élvezni tudják a műsort. Az alkalomra a Fővárosi Nagycirkusz zenekara új hangszerekkel bővül, úgy mint hegedű, furulya és nagybőgő.

A kínai cirkusz jellemzője, hogy nincsenek állatok. A csaknem 40 főből álló társulat produkciója az emberi képességekre épül. A temperamentumos, teljes társulatot megmozgató nyugati revük stílusát idéző nyitókép után zsonglőrködés következik tányérokkal, kendőkkel és esernyőkkel. A kalapokkal bemutatott játék Európában is ismert mutatvány, de egyszerre tíz fiatalembertől - akik közben még táncolnak és gúlákat is alakítanak - ritkán látni ilyet.

A kínai műsorból nem maradhat ki a hajlékonyságot bemutató produkció sem, ezúttal „csont nélküli guminők" tekerik magukat elképesztő pózokba, míg egy másik számban olyan hordóba, amely egy átlagos asszonynak még a derekára is szűk lenne.

A műsort a kerékpárosok fejezik be. A tizenegy tagú lánycsoport különféle akrobatikus formációkat alakít ki, végül hatalmas legyezőként köröz körbe a porondon.

A Kínai Nemzeti Cirkusz vendégjátéka december 30-ig látható Budapesten.

(MTI-Panoráma)

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Kálmán Jenőnek, a XX. század aranyos humorú pesti írójának volt egy kutyája. Egy rendkívül okos puli, amelyről könyvet is írt, és amely a történelemben – legalábbis a kutyatörténelemben – egyedülálló dolgot művelt.
 
A L'Opinion című lap 1885.október 15-i számában megemlékezik a Hotel Drouot árveréséről (amely árverési csarnokot műfordítóink Drout-szállodának szoktak magyarítani), s elmondja, hogy mikor a szolga a kiállítási asztalra helyezett egy milói Vénust ábrázoló másolatot, harsány hangon kiáltotta a közönség felé:
Aforizmák
„ Az életet csak előretekintve lehet élni, ám megérteni csak visszatekintve lehet."
Soren Kierkegaard
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ