Kísérletek az emberi testtel
Dátum: 2008. szeptember 18., csütörtök, 17:54

Keisuke Kanaï saját testét - a fények és egy kifeszített textília segítségével - mint egy fénymásolatot vagy egy fotó negatívját használja, szokatlan és humoros megvilágításba helyezve azt. A sziluettek és árnyak kivételesen szuggesztív játéka sokkal inkább hat az érzékekre, mint az értelemre. A darab kiszakít bennünket a mindennapok valóságából, hogy egy varázsos utazásra invitáljon, ahol társunkká Rui Owada élőzenei kísérete szegődik.
A Franciaországban élő japán művész nevét Magyarországon még nem
sokan ismerik, legújabb darabjának Trafós bemutatója után azonban biztosan sokan és sokáig fogják még emlegetni. A cirkusz, pantomim, tánc, tárgy-, és vizuális színház határán mozgó darab azok közé a műfajilag behatárolhatatlan produkciók közé tartozik, amelyek invenciózus látásmódjukkal és eszközhasználatukkal megkérdőjelezik az előadóművészetekről alkotott elképzeléseink érvényességét.
Keisuke Kanaï még Japánban ismerkedett meg a pantomimmel és a tánccal, azon belül a butoh-val. Később Franciaországban telepedett le, ahol a cirkuszművészetek nemzeti központjában (CNAC) képezte magát professzionális akrobatává és zsonglőrré. Előadói kvalitásaira a világ a híres-hírhedt koreográfus, Philippe Decoufflé Cirk 13 című előadásában figyelt fel először. Az igazi szakmai elismerést azonban első saját alkotásával (2002 - Bougez pas Bouger) vívta ki. Sorban következő darabjának elkészítésében – Gaï-Kotsu – az ugyancsak japán származású Rumi Komatsubara, táncos, illetve a híres francia színházi rendező, Sébastien Lalanne volt segítségére.
A Franciaországban élő japán művész nevét Magyarországon még nem

Keisuke Kanaï még Japánban ismerkedett meg a pantomimmel és a tánccal, azon belül a butoh-val. Később Franciaországban telepedett le, ahol a cirkuszművészetek nemzeti központjában (CNAC) képezte magát professzionális akrobatává és zsonglőrré. Előadói kvalitásaira a világ a híres-hírhedt koreográfus, Philippe Decoufflé Cirk 13 című előadásában figyelt fel először. Az igazi szakmai elismerést azonban első saját alkotásával (2002 - Bougez pas Bouger) vívta ki. Sorban következő darabjának elkészítésében – Gaï-Kotsu – az ugyancsak japán származású Rumi Komatsubara, táncos, illetve a híres francia színházi rendező, Sébastien Lalanne volt segítségére.
Compagnie Oki Haiku Dan (F, J): Gaï-Kotsu /Csontváz / új cirkusz
Előadás: szeptember 25 -27. (Cs-Szo) 20h Trafó
Szeptember 26-án az előadás után Novák Eszter rendező beszélget az alkotókkal és a közönséggel, mindenkit szeretettel várunk!
Koncepció / Concept: Keisuke Kanaï
Előadja / Performed by: Keisuke Kanaï
Rendezte / Directed by: Sébastien Lalanne
Közreműködött / With the collaboration of: Rumi Kumatsubara
Fény / Light: Cécile Hérault, Hervé Lonchamp
Hang / Sound: Thomas Costerg, Julien Cocquerez
Jelmez / Costume: Aurélie Secondé
Zene / Music: Rui Owada
http://www.scenesdecirque.org/compagnie-oki-haiku-dan.php
Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |