Ír válogatás a 18. Titanic Filmfesztiválon
Dátum: 2011. március 2., szerda, 10:19
Minden filmfesztivál alapvető célja, hogy egyszerre ígérjen közönségének korábban jól bevált és teljesen új elemeket. A 2011. április 7 – 17. között megrendezésre kerülő 18. Titanic Nemzetközi Filmfesztiválon a már jól ismert műfajok és tematikák mellett most először alkotnak az ír filmek önálló szekciót. A közelgő St. Patrick nap alkalmából íme egy kis ízelítő a műfajilag és hangulatában is kivételesen széles ír merítésből.
A Száz reggel (One Hundred Mornings) egy totális társadalmi összeomlás utáni, poszt-apokaliptikus világban játszódik. Az emberi civilizáció bukásának okai mindvégig rejtve maradnak, de Conor Horgan disztópikus drámájában nem is ez a fontos. A Száz reggelben nincsenek zombik, sem armageddon, a feszültséget mégis mindvégig vágni lehet, hiszen egy extrém körülmények között egymásra utaltan, összezártan élő embercsoport viselkedését követhetjük nyomon. A film aprólékos és árnyalt jellemrajzzal ábrázolja a civilizáció utolsó foszlányait megőrizni vágyó emberek reménytelen küzdelmét.
A Vadállat (Savage) igazi bosszúfilm. Főhőse egy visszahúzódó fotóriporter, aki brutális támadás áldozata lesz. A fiatalember az őt ért trauma után csupán árnyéka önmagának, ám a félelem fokozatosan átadja helyét a tomboló haragnak és bosszúvágynak. Brendan Muldowney bámulatosan kevés pénzből forgatta le első nagyjátékfilmjét, amelynek szuggesztív képi világában és zsigerig hatoló lélektani pontosságában egyértelműen tetten érhető a Taxisofőr és a Szalmakutyák hatása.
Az Ian Fitzgibbon rendezte Perrier vérdíja (Perrier’s Bounty) egy Tarantino stílusát idéző krimi-vígjáték, amelyben egy kisstílű szélhámos összetűzésbe kerül a dublini alvilág egyik nagykutyájával. Hősünk kénytelen menekülőre venni a dolgot, de némiképp hátráltatja, hogy vele tart az öngyilkos hajlamú szomszédlány és más okból halni készülő apja is. A Perrier vérdíja feszes tempójú, akciódús alkotás, tele remek párbeszédekkel, amelyeknek vaskos humorát és a dublini szleng hetyke nyerseségét egy Gabriel Byrne hangján búgó titokzatos narrátor ékesszóló filozofálgatásai ellensúlyozzák. A főbb szerepeket Cillian Murphy, Jim Broadbent és az Erőszakikból ismert Brendan Gleeson játsszák.
A Vadállat (Savage) igazi bosszúfilm. Főhőse egy visszahúzódó fotóriporter, aki brutális támadás áldozata lesz. A fiatalember az őt ért trauma után csupán árnyéka önmagának, ám a félelem fokozatosan átadja helyét a tomboló haragnak és bosszúvágynak. Brendan Muldowney bámulatosan kevés pénzből forgatta le első nagyjátékfilmjét, amelynek szuggesztív képi világában és zsigerig hatoló lélektani pontosságában egyértelműen tetten érhető a Taxisofőr és a Szalmakutyák hatása.
Az Ian Fitzgibbon rendezte Perrier vérdíja (Perrier’s Bounty) egy Tarantino stílusát idéző krimi-vígjáték, amelyben egy kisstílű szélhámos összetűzésbe kerül a dublini alvilág egyik nagykutyájával. Hősünk kénytelen menekülőre venni a dolgot, de némiképp hátráltatja, hogy vele tart az öngyilkos hajlamú szomszédlány és más okból halni készülő apja is. A Perrier vérdíja feszes tempójú, akciódús alkotás, tele remek párbeszédekkel, amelyeknek vaskos humorát és a dublini szleng hetyke nyerseségét egy Gabriel Byrne hangján búgó titokzatos narrátor ékesszóló filozofálgatásai ellensúlyozzák. A főbb szerepeket Cillian Murphy, Jim Broadbent és az Erőszakikból ismert Brendan Gleeson játsszák.
Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |