BELÉPÉS Regisztráció Elfelejtett jelszó
RSS
Hírlevél:  OK
Utolér: Sötét utazás Dyga Zsombortól
Dátum: 2011. május 6., péntek, 17:29
A 42. Magyar Filmszemle játékfilmes versenyprogramjában szerepel Dyga Zsombor legújabb filmje, az Utolér című alkotás, amely egy több szálon futó, feszültséggel teli dráma.

A családok életét feldúló tragikus fordulatok erejéről és hatásairól szóló film valahol Kelet-Európában játszódik és több évet ölel fel.

Dyga Zsombor a pénteki vetítésen a Puskin moziban elmondta: Lovas Balázs forgatókönyvíróval tíz évet vártak, mire leforgathatták a filmtervet, az Utolér eddigi pályafutásuk legfontosabb filmje. A suspense drama kifejezéssel leírt, feszültségekkel teli dráma az évek során sokat formálódott, hisz régi filmtervről van szó – fogalmazott a rendező.

„Bennünk is sok minden átalakult, mire elkezdődött a forgatás”. Dyga Zsombor beszélt arról, hogy a megvalósultnál sokkal bonyolultabb időkezelést szerettek volna alkalmazni, és csak a film legvégén állt volna össze az időszerkezet, de végül megijedtek, és változtattak. A film a bűnt és az abban rejlő kettősséget akarja bemutatni, a bosszú érdekes téma – említette Dyga Zsombor.

Az Utolér mindvégig magyar filmnek készült, de produceri kikötés volt, hogy angolul kell forgatni. A színészek így angol nyelven játszottak, majd – a külföldi szereplők kivételével – saját magukat szinkronizálták. A rendező ennek kapcsán úgy fogalmazott, el kell fogadni ezeket a feltételeket, „kifelé kell nyitni, és ha úgy adódik, angolul kell forgatni”. Az, hogy a film nem magyar nyelvű, jobb esélyt teremt a külföldi vetítéseken – mondta.

Az angol nyelvű forgatás miatt az alkotók nem az eredeti elképzelések szerint válogatták színészeiket, a magyar színészeknél fontos volt, hogy boldoguljanak a nyelvvel. „Minden szerepre mást hívtunk, de most már nem bánom” – mondta. Azt azonban megjegyezte, hogy a szinkronizálás nehéz helyzetet teremtett, de tanulságokkal szolgált.

A stáb Miskolcon forgatott, a rendező szerint a városnak nagy szerepe volt, más a légköre, miliője. Az Ónodi Eszter, Andrew Hefler, Bartsch Kata és Seress Zoltán, valamint Heinz Trixner főszereplésével készült Utolér 45 nap alatt készült el.

A rendező külön beszélt a drámában látható egyik jelenetről, azokról a képkockákról, amelyekben a bosszúra szomjazó apa lefejti fia gyilkosának hátáról a bőrt. Dyga szerint próbáltak „a föld színén” maradni, Tar Sándor ötlete az első pillanattól fogva része volt a filmnek. A forgatókönyvet Lovas Balázs írta.

Andrew Hefler – aki az apát játssza az alkotásban – elmondta, viccelődéssel oldották a munkálatokat abban a húsz-harminc percben. „Nem tudom, hogy fel lehet-e készülni az ilyen különösen csúnya, szélsőséges jelenetekre” – jegyezte meg a színész.

Az Utolér című munkát vasárnapig még kétszer láthatja a szemle közönsége a budapesti Corvin moziban.

(MTI)

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
alma: csak szólok, hogy...
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Az 1946-os Csongor és Tünde felújítás egyik legemlékezetesebb színészi alakítása Gobbi Hilda nevéhez fűződik. A fiatal művésznő Mirigy-boszorkány félelmetes figuráját a magyar népmesék szellemében formálta meg, – s a visszataszító, csúf, vén szipirtyó, különösen az ifjúsági előadások közönsége körében, meglepően népszerű lett.
 
Shaw nyomtatott meghívót kapott egyik hölgyismerősétől, akit különösebben nem kedvelt.
Aforizmák
„Nem szabad szégyenkeznünk, ha beismerjük tévedésünket, mert ez azt mutatja, hogy bölcsebbek vagyunk ma, mint tegnap voltunk."
Jonathan Swift
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ