Interjúk
Külsejéről mindig az ókori rómaiak jutottak eszembe. Az olyan bölcsek, mint Cicero, vagy Seneca, akik kíméletlenül ostorozták korukat, de tudták a világot nem kevés iróniával is szemlélni. Jancsó Miklós nagyon világos szemében ott bujkál ez a fajta bölcsesség, amely nemcsak a túlélésre jó, hanem csodálatos művészi életműre is, amelyet most a magyar filmvilág a filmszemle alkalmából külön honorált. Az Atrium Hyatt koktélhalljában beszélgettünk, egy furcsa szökőkút közelében és egy olasz pár tőszomszédságában, akik csak erősítették a Jancsónak oly kedves mediterrán hangulatokat. Bár az ő világpolgársága mélységes magyarságából fakad.
Interjúk
Beszélgetés Francois Ozon filmrendezővel
Interjúk
Beszélgetés Vranik Rolanddal, a Fekete kefe című film rendezőjével, a 36. Magyar Filmszemle fődíjasával
Interjúk
Beszélgetés Tímár Péterrel a Le a fejjel ürügyén
Interjúk
Beszélgetés Szabó Ildikóval az ő „igaz embereiről”
Interjúk
Az irodalmi alapanyag nem illusztratív, hanem azzal egyenértékű képi átfogalmazásáért, a felfedezés meglepetésével ható technikai megoldásáért és különleges filmnyelvi erejéért” kapta a kísérletifilm kategória fődíját Kardos Sándor Résfilmje (2004, 19 perc) a 36. Magyar Filmszemlén (2005. február 1-8.). Az operatőr-rendező-forgatókönyvíró így vall alkotásáról a sajtókönyvben: „Mióta filmmel foglalkozom, mindig zavart a filmkép túlzott konkrétsága. Ez ugyanis izzítja a fantáziát, de nem hagyja szárnyalni. A célfotó-kamerában jelentkező kép a valóságban sosem létezett. Így, ellentétben a hagyományos képrögzítési eljárással, nem a valóság illúzióját akarja kelteni. Olyan eszközzel próbálunk egy történetet elmesélni, amely minden valóságos élménytől különválik.”
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Tanára szemére vetette, hogy szórakozásból fest.
 
A L'Opinion című lap 1885.október 15-i számában megemlékezik a Hotel Drouot árveréséről (amely árverési csarnokot műfordítóink Drout-szállodának szoktak magyarítani), s elmondja, hogy mikor a szolga a kiállítási asztalra helyezett egy milói Vénust ábrázoló másolatot, harsány hangon kiáltotta a közönség felé:
Aforizmák
„ Céltalan élet nem lehet tiszta."
Anton Pavlovics Csehov
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ