Hosszútávú művészeti és üzleti stratégiával újul meg a Liszt Ferenc Kamarazenekar
Dátum: 2021. február 10., szerda, 17:05

Több évre szóló művészeti és üzleti stratégiát dolgozott ki a megújult Liszt Ferenc Kamarazenekar, amely március 10-én a Zeneakadémiáról ad ingyenes online hangversenyt.

Egy zenekarnak nem elég magas színvonalú művészi teljesítményt nyújtania, hanem profi piaci szereplőként is kell működnie, a feltételeit ennek is meg kell teremteni, az állami támogatást tehát a jövőbe fektetik - hangsúlyozta Körmendy-Ékes Judit, a Liszt Ferenc Kamarazenekar Alapítványának kuratóriumi elnöke a keddi online sajtótájékoztatón.

Körmendy-Ékes Judit az MTI-nek hozzátette, hogy az állami támogatás az idén 530 millió forint, de az elmúlt évtizedek a Liszt Ferenc Kamarazenekar esetében azt mutatták, hogy ha az együttes kizárólag állami támogatásra számítva működik és az véletlenül megcsappan, akkor olyan spirálba kerül, amelyből nagyon nehéz kijönni.

A cél, hogy a megújult zenekar néhány éven belül a nemzetközi klasszikus zenei élet trendalkotója legyen, ennek érdekében a művészeti munkában, a márkastratégiában és a márka vizuális megjelenítésében is szükség volt változtatásra. A stratégiai tervezést piac- és célcsoportkutatás előzte meg, amely kiterjedt a zenekar működésére, a művészeti tevékenységre és az arculati megjelenésre is - közölte a kuratóriumi elnök.

A vizsgálat tárgya volt minden fontosabb hazai és külföldi előadóhely és zenekar, hazai és külföldi szakértők bevonásával több mint 6000 előadást, a kamarazenekari repertoárból 200-nál is több zeneszerző művét, valamint mintegy 100 fesztivált elemeztek.

Várdai István gordonkaművész, a Liszt Ferenc Kamarazenekar művészeti igazgatója az új művészeti koncepció részleteiről elmondta, hogy minél több emberhez szeretnék eljuttatni a zenét, átiratokat, kortárs szerzők új műveit előadni, társművészeteket is bevonni. Az új turnéstratégiát követve a következő három évben három földrészen is fellépnek majd, Európában, Ázsiában és Dél-Amerikában. Várdai István szót ejtett a zenekar megújult márkájáról és arculatáról is. A zenekar új szlogenje "a zene öröm veled", a zenekar új logója pedig Bartók Divertimentójának első ütemeit teszi láthatóvá.

Tfirst Péter koncertmester azt a törekvést emelte ki, hogy olyan zenedarabokat játsszon az együttes, amelyekkel korábban még nem találkozhatott a közönség. Ezért született meg tavaly Beethoven Kreutzer-szonátának vonószenekari átirata Tfirst Zoltán jóvoltából, március 10-én pedig Ilya Gringolts Diabelli-variációk átiratát hallhatja majd a közönség a világhírű hegedűművész közreműködésével.

A zenekar szakmai megújulásának mérföldkövei a nemzetközi hírű magyar vagy külföldi szólistákkal való fellépések is. Velük gyakran mesterkurzusokon dolgozik együtt a zenekar, decemberben például Baráti Kristóf hegedűművésszel. A nemzetközileg is elismert magyar közreműködők közül Tfirst Péter Baráti Emőkét és Takács Nagy Gábort emelte ki.

(MTI)

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
 
Jászai Mari vidéken vendégszerepelt. A partnere csapnivalóan gyenge színész volt. Jászai a próbán küzdött vele, tanította, magyarázott neki – eredménytelenül.
Aforizmák
„Minden vegetáriánus megváltozik, ha örököl egy szalámigyárat."
Moldova György
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ