A dance zene kultúrája megváltozott
Dátum: 2009. agusztus 14., péntek, 13:11
Ha egy koncerten nemcsak a közönség, hanem a színpad szélén álló technikus is táncol, az jelent valamit; a manchesteri acid house zene egyik szülőatyja, az 808 State fergeteges koncertet adott a Sziget fesztivál Party Arénájában. Graham Massey, a több mint két évtizede alakult csapat kulcsembere az MTI-nek adott exkluzív interjújában arról is beszélt, hogy a dance zene kultúrája alapvetően megváltozott az elmúlt néhány évben.

„Mindenki azt mondja, a manchesteri dance kultúra, az úgynevezett Madchester hangzás a Hacienda klub idejéből, 1988-89-ből ered. Valójában korábbról, az ecstasy kábítószerrel történt találkozásából alakult ki, ami mindent megváltoztatott akkoriban. Igaz, Manchesterben korábban is fejlett volt a zenekultúra, nagyon sok zeneimádó ember élt ott, valahogy jellemző volt a jó ízlés, ami tükröződött a klubokban" - mondta Graham Massey a csütörtök esti koncert előtt az MTI-nek.

Kiemelte: különös most látni, ahogy a dance zene kultúrája napjainkra elveszítette a büszkeségét, a zenei minőséget, és elharapózott a középszer.

Utóbbi sohasem jellemezte az 808 State-et (tagok: Graham Massey, Andrew Barker és Darren Partington), amely 1988 és 2002 között kilenc acid house albumot adott ki, és egyik meghatározója volt a világ dance zenéjének. Olyan sztárok működtek közre lemezeiken, mint Björk, Bernard Sumner, Ian McCulloch vagy éppen James Dean Bradfield, aki a Manic Street Preachers-szel szombaton lép a Sziget fesztivál nagyszínpadára.

„Nem tervezzük, hogy az 808 State új zenei anyagot, albumot ad ki. Tizenöt éven át csináltuk együtt Andrew-val és Darrennel az intenzív közös munkát, minden egyes nap. Másfajta energiát jelent teljes mélységig benne lenni egy ilyenfajta zenében. Ez a másfél évtized mindannyiunk életét megváltoztatta, rengeteg új zenekar jelent meg ez idő alatt. Koncerteken, live act-eken viszont még mindig nagyon élvezzük a közös fellépést, a világ különböző pontjain különböző emberekkel találkozni fantasztikus érzés. Mindannyian zenészek vagyunk, dolgozunk tovább, csak külön-külön" - fejtette ki Graham Massey, aki a csütörtöki koncerten a Szigeten szintetizátoron, gitáron és szaxofonon is játszott.

Azzal kapcsolatban, elképzelhetőnek tartja-e, hogy valaha még együtt dolgozik Björkkel, Graham Massey nemmel válaszolt. „Ami egyszer megtörtént, nehéz megismételni. Egy spontán találkozás volt annak idején közöttünk, ez vezetett Björk közreműködéséhez az Ex:El lemezen, valamint ahhoz, hogy producerként és zenészként dolgoztam vele első két szólóalbumán, a Debut-on és a Post-on" - mondta erről.

Massey jelenlegi projektje a Sisters of Transistors nevet viseli; ebben négy hölgy elektromos orgonán játszik, ő pedig dobol. „Elég furcsa projektről van szó, hiszen a hatvanas évekből származó orgonákon játszanak a lányok. Jó móka a dolog; ha belegondolsz, a techno meg a dance őse is valahol ezekből az orgonákból jött elő" - fogalmazott a zenész, hozzátéve: első albumuk, amelyen Alan Hempsall, a bizonyos körökben kultuszzenekarként nyilvántartott Crispy Ambulance frontembere is közreműködött szövegíróként, megjelenés előtt áll.


(MTI)

Fotó: Sziget Fesztivál
Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Salamon Béla mikor megkapta az Érdemes művész díjat, találkozott Dobozi Imre Kossuth-díjas íróval aki igy üdvözölte:
 
Baudleaire, a híres francia költő találkozott egyszer sétája közben egyik barátjával, Theodore Banville költővel, aki azt javasolta neki, hogy menjenek el együtt fürdeni.
Aforizmák
„Az ember olyan, mint az olajbogyó: akkor adja ki magából, ami benne a legjobb, ha sajtolják."
Bohumil Hrabal
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ