Gobbi Hilda végakaratában az emlékezetes percek, pillanatok, szavak, mozdulatok főszereplői, az epizodisták számára megalapította az Aase-díjat. Idén 18. alkalommal osztják ki a díjat, amelyet minden évben 4 színművész – 2 férfi, 2 nő, akik közül az egyik vidéki, a másik budapesti – kaphat.
Gobbi Hilda a következőket írta az alapító okiratba: "Színész pályafutásom során számos kiemelkedő színészegyéniséget ismerhettem meg, egy-egy alakításukat ma is őrzöm, gazdagabb vagyok általuk. Sajátossága a színészi munkának, hogy a főszereplő több felvonáson keresztül vonja magára a figyelmet. Az epizodistának csak néhány perce pillanata van; tömörít, mint az író, amikor epigrammát alkot."A díj elnevezése Henrik Ibsen: Peer Gynt című drámai költeményéből született. Az alapító, Gobbi Hilda számos kiváló alakítása közül az egyik emlékezetes éppen Aase anyó felejthetetlen megformálása. Aase anyó a főszereplő, Peer Gynt édesanyja, aki mindig megértette álmodozó, sokszor kitaszított fiát. Rövid szerep, de felejthetetlen alakításra nyújt lehetőséget.
A 2006-OS DÍJAZOTTAK:
Bende Ildikó
Kaposváron kezdte pályáját segédszínésznőként, nyolc kecskeméti év után 1974-ben szerződött a győri Kisfaludy Színházhoz (ma Győri Nemzeti Színház), ahol több évtizede szakmai alázattal, remek szerepformálásokkal, bájos humorral szolgálja a nemzeti színjátszást. Főbb és epizódszerepekben egyaránt magas művészi színvonal jellemzi alakításait.
Szatirikus hangvételű művekből összeállított előadóestjeivel és gyermekműsoraival sok vidéki városban szerepelt.
Blasek GyöngyiTöbb mint 40 éve a Bábszínház művésze a Bábszínház művésze. Pályája kezdetén az akkori ún. országos részleg művészeként a legeldugottabb falvakban élő gyermekeket is megismertette a színház csodájával. Alakításai árnyaltak, kidolgozottak, szép orgánumával a legkülönbözőbb bábszerepeket lelkesítette át. Gazdag mozgáskultúrájáról, jó zenei ritmusérzékéről tesz tanúbizonyságot az évek óta játszott bábszínházi sikerszériákban (Diótörő, varázsfuvola, Háry János). Az árny-technika nemzetközileg elismert művelője, amely tudását évek óta adja tovább a jövő bábjátékos nemzedékeinek.
Valkay Pál1963-ban az Egyetemi Színpad, majd Békéscsabán eltöltött évek után 1971-ben szerződött a fővárosba (Állami Déryné Színház, Józsefvárosi Színház, Budapesti Kamaraszínház). Főbb és epizódszerepekben kapott többször is elismerő kritikákat.
Megkapó alakításaival, őszintén, letisztult színházi eszköztárral képes a hiteles alakformálásra.
A Budapesti Kamaraszínház több előadásában szerepel, ezen kívül vidéki színházaink is számíthatnak megbízható alakításaira (Soproni Petőfi Színház, szolnoki Szigligeti Színház).
Krum Ádám
Szülővárosában, Kaposváron kezdte pályáját (1978-1991), majd a Pécsi Nemzeti Színház tagja volt több mint tíz évig. Színpadi jelenléte során egyetlen mozdulattal képes a figura megteremtésére, jellegzetes karaktere és sokoldalú jellemformáló erejét több fő és mellékszerepben és filmes alakításokban is kamatoztathatta.
Jelenleg a Pécsi Harmadik Színház előadásaiban látható Szappanopera, Kvartett, A Gézagyerek, Leánder és Lenszirom előadások meghatározó szereplőjeként.
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |