Amikor fölmegy a függöny
Dátum: 2006. április 10., hétfő, 11:36
A tatabányai Jászai Mari Színház Noël Coward Vidám kísértet című valószerűtlen komédiájával 2006. április 16-án vendégszerepel a budapesti Thália Színházban.
A Jászai Mari Színház előadásában a színészek igazi örömjátékra kapnak lehetőséget. Madam Arcati szerepében megcsodálhatjuk Margitai Ági játékát, de találkozhatunk többek között a Nemzeti Színházban is játszó Moldvai Kiss Andreával (Ruth Condomine szerepében), a Bárka Színházból Egyed Attilával (Charles Condomine szerepében) és a Honvéd Kamaraszínházból M. Simon Andreával (Elvira szerepében), aki Gecse Noémi helyére ugrik be a budapesti vendégszereplés alkalmával.

A bemutató 2005. október 14-én volt, s az évad egyik legnagyobb sikerszériát megélt előadása lett. A produkciót Harsányi Sulyom László rendezte. Amikor a függöny felmegy, nyolc óra lehet egy nyári estén. A kandallóban ég a tűz, mert a nyári este – angol.” Az angol író és csinos felesége, valamint kedves barátaik izgatottan várják Madame Arcatit, a híres szellemidéző médiumot. Ők ugyan nem hisznek a kísértetekben – Charles, az író is nevet az egész cirkuszon –, mígnem a falon keresztül be nem lép… de csitt, ne szólj szám, nem fáj fejem…

A nézők az előadásból egyébként számos, rendkívül fontos kérdésre választ kaphatnak. Például arra, hogy szabad-e konyakot inni transz közben. Aztán hogy szeretik-e a kísértetek a rezedát és a tengeri utazásokat.

De üljük körül az asztalt, tenyerünket tegyük le, ujjaink érjenek össze, csöndet kérek, kint holdtalan az éjjel, ködpára lebeg a láp felett – a médium transzba esik, és kezdődhet az előadás…

Noël Coward
ot Angliában a huszadik század egyik legnagyobb hatású művészeként tartják számon. Drámaíró, színész, rendező, zeneszerző, forgatókönyvíró, librettista, festő, humorista, dalszövegíró és költő, producer a londoni Nemzeti Színházban, táncos, varieté és matinéműsorok sztárja – életrajzírói szerint Anglia első popsztárja. Népszerűsége 1973-ban bekövetkezett halála óta is egyre csak nő. Coward drámáiban általában jómódú nagypolgárok szerelmi háromszögeit és házassági históriáit mutatja be sok mulatságos bonyodalommal, helyzet- és jellemkomikummal. A lovagi címmel is kitüntetett szerző 1941-ben írta meg a Vidám kísértetet, amely azonnal meghódította az angol színpadot, s a legtöbbet játszott előadás lett. 1997 estén át tartották műsoron, a prózai előadások közül csak Agatha Christie Egérfogó című krimije tudta túlszárnyalni. A darab filmváltozatát 1945-ben a Doktor Zsivágó rendezője, David Lean készítette el az Oscar-díjas színész, Rex Harrison főszereplésével.

                            
                             Jászai Mari Színház

                        Noël Coward: Vidám kísértet

                        valószerűtlen komédia

Madame Arcati                                   Margitai Ági

Charles Condomine                                 Egyed Attila

Ruth Condomine                                Moldvai Kiss Andrea

Elvira                                          Gecse Noémi/M. Simon Andrea

Edith                                               Tari Teréz

Dr. Bradman                                    Honti György

Mrs. Bradman                         M. Simon Andrea/Vlahovics Edit


Dramaturg                                    Kárpáti Péter
Díszlet                                          Iszlai Zoltán
Jelmez                                          Federits Zsófi

Rendező                                            hasula

                 Bemutató: Tatabánya, 2005. október 14.

Fotó: Sipos Zoltán


 

 
Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
A múlt század francia irodalmának egyforma büszkesége a két Dumas: apa és fia. Az öreg Dumas leghíresebb, legismertebb művei a „Három testőr" és a „Gróf Monte Christo" sorozat. A fiatal Dumas legjobb műve a Kaméliás hölgy, amely Puccini Traviata című operája szövegköny-vének alapjául is szolgált.
 
A XIX. század végén a lengyel komponista és zongoraművész, Moritz Moszkowski Bécs utcáin sétálgatott a Rimszkij-Korszakov-tanítvány Alekszandr Glazunov társaságában.
Aforizmák
„ Amikor fiatalabb voltam, mindenre emlékeztem, akár megtörtént, akár nem."
Mark Twain
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ