L1 Kortárs Táncfesztivál
Dátum: 2007. február 26., hétfő, 17:37
Hatodik alkalommal kerül megrendezésre az L1 Kortárs Táncfesztivál. A találkozó ideje a március 7-e és 11-e közötti öt nap, a megnyitónak valamint Javier Murugarren- Erikk McKenzie: Voor Margaretta című produkciójának a Bakelit Multi Art Center ad otthont. A fesztivál további előadásai a MU Színházban és idén először a Nemzeti Táncszínházban lesznek. Az alábbiakban a rendezvény produkcióival ismerkedhetnek meg.

7. este 8, Bakelit M.A.C.

Javier Murugarren & Erikk McKenzie: Voor Margaretta    premier!

imigyen szóla hozzájuk:
jöjjetek a mélység peremére
mire ők felelték:
nem tudunk, mert lezuhanunk
és ismét szólt hozzájuk:
jöjjetek a mélység peremére
nem tudunk, mert lezuhanunk
jöjjetek a mélység peremére!!!!
És odamentek
És letaszította őket a mélybe.
...mire repülni kezdtek.

Tánc név nélkül, tánc szárnyakkal, szenvedéllyel és felszabadulással.

Multimédiás táncvers, amiben két férfi madarakkal álmodik és táncol, énjüket folyamatosan váltogatva a két világ között.

koncepció/előadás: Javier Murugarren és Erikk McKenzie
hang: Sasha Manduro
fény: Sabine Molenaar
vetítés: Anna Zaterkijst
kosztüm: Pato Luengo

*************************************************

MU Színház, 2007. március 8-án este 8-kor

Haraszti Adrienn-Jenei Gabriella: Transz-formációk    bemutató!

Tanulmányait a berlini Balance 1 Táncművészeti Iskolában és a Rotterdam-i Táncakadémián végezte. Azóta szabadúszó táncosként nemzetközi és hazai koreográfusok darabjaiban vett részt. Emellett több szóló- és duó tánckoreográfiát készített.  

Ahogy a tánc, úgy a természetes vizualitás is velünk született adottság, mely a bennünk rejlő ősképek segítségével lehetőséget ad önmagunk és a világmindenséggel való viszonyunk megfogalmazására. A táncos mozdulatainak formáit fényforrás segítségével leképezzük, árnyékokat rögzítünk a papíron. Az árnyékalakzatok jócskán elrugaszkodnak a hétköznapi valóságtól, de pont ezért egyszerre több mindenre hasonlítanak. Az árnyék viszonylag homogén felületébe bármit bele lehet képzelni, elvileg bármit meg lehet benne látni. Időbeli művészetből így válik időn túli mű. A tánc átalakul, a mozdulatok megmerevedett mása a papíron egy új értelmezést kap a rajzos alkotók önkifejeződése által. Így válik tánc és rajz egységgé, az alkotó EMBER produktumává.

Közös kutatómunkánk során szeretnénk egymás művészetét inspirálva a tánc és a rajz interakciójának lehetőségeit teljes mértékben kiaknázni.

tánc: Haraszti Adrienn
rajz: Jenei Gabriella
fény: Payer Ferenc


Dagmar Chaloupková: Gradina              magyarországi bemutató!

Dagmar Chaloupková a Prága-i Duncan Központ Konzervatóriumában végzett 2006-ban és vendéghallgatóként a Szófia-i Nemzetközi Tánciskolában tanult (2005-ben) egy fél évet. Számos táncelőadásban vett részt és rövid ideje önálló alkotóként működik. A 6. L1 Kortárs Táncfesztiválon díjnyertes darabjával lép fel, melynek címe: Gradina. Ígéretes, fiatal cseh alkotó és táncos!

„Még nem született meg minden, de megszülethet.”

koreográfus/előadó: Dagmar Chaloupková (CZ)
zene: Crash Worship, MIX by Milan Loviąka
fény: Jan Beneą-McGadie
kosztüm: Marjánka Jamníková

fotó: Dragan Dragin

**********************************************

Pierre Nadaud  harag napja              magyarországi ősbemutató!

Pierre Nadaud (FR/CZ) “Francia koreográfus és táncos, a prágai táncélet egyik fő alakja. Párizsban folytatott filozófiai tanulmányok után a prágai HAMU nem-verbális színház tanszékén diplomázott. Szakterülete a kortárs tánctechnikák. Költői és mélyen elgondolkodtató munkája a vakmerő kísérletezés által kiegészített, elszánt személyes kutatást tükrözi.” Jana Návratová (Színházi Intézet, Prága)

2004-ben alapította a Mamacallas társulatot. Jelenleg egy, az alkotás céljára szolgáló nyílt tér létrehozására irányuló projektben vesz részt. Közös munkái között szerepelnek a P. Decina (Fr/I), K. Ponties (B/Fr) és L. LeQuesne (UK) táncosokkal együtt előadott darabok.

A harag napja című darabot három szerző-előadó tolmácsolásában láthatjuk: a cseh Vojta ©vejda performer és zenész, a műveit „szavakká alakító” francia Frédéric Griot író és performer, a francia-cseh Pierre Nadaud pedig koreográfus, performer és táncművész. A három művész együtt hoz létre egy zenei alkotást, egy táncsort, valamint egy hanggal és beszéddel kifejezett irodalmi alkotást. A három kifejezésmód és a három eszköz (táncoló test, hang, illetve beszéd és elektromos gitár) kiindulópontja és alapja Jób Könyve.

koreográfus/tánc/rendezés/koncepció : Pierre Nadaud (FR)
zeneszerző/társrendezés : Vojta ©vejda (Cz)
fényterv/társrendezés : Jan Beneą-McGadie (CZ/UK)
szöveg/hang : Fred Griot (FR)

****************************************************

MU Színház, 2007. március 10-én este 8-kor

Ladjánszki Márta: only you                                        bemutató!

Magyarországon és Bécsben folytatott klasszikus balett, szertorna, jazz és modern tánc tanulmányai után 1996 végén megalapítója volt a KOMPmANIA Kortárs Táncszínháznak. Egészen 2002-ig itt dolgozott táncosként és társalkotóként, valamint a csoporton kívül főként magyarországi projektekben dolgozott. Szólókarrierbe is kezdett, amivel számos díjat nyert. 2001-ben meghívták hét budapesti táncos/alkotó által megalakított az L1 Független Táncművészek Társulásába.

Jelenleg együtt dolgoznak saját helyük, az L1 Táncművek létrehozásán annak érdekében, hogy az egész év során tudjanak alkotni és tanítani, valamint együttműködni egymással és más művészekkel.

koreográfus: Ladjánszki Márta (H)
táncolja: Zenon Dance Company (USA)
zene és visual: Place Moscow (H)
kosztüm: Pillangó, Csorba Kriszta (H)

fotó: Jedlicska Márton (H)

A Zenon Táncegyüttes és Ladjánszki Márta kapcsolata 2005-ben kezdődött, amikor Márta meghívást kapott Minneapolis-ba, hogy két táncelőadással (a mi madre és majdnem 3) részt vegyen egy nemzetközi táncfesztiválon. Ez egybe esett a New York székhelyű CECArtsLink amerikai ösztöndíjával, amit Márta elnyert alkotóként, táncosként. Így ösztöndíjazása alatt részben Minneapolis-ban, a Zenon Táncegyüttessel együtt működve, részben New York-ban David Dorfman Együttesével együtt működve dolgozott.

„Már ismerve a kiváló technikai tudású és tehetséges Zenon-táncosokat, kifejezetten olyan darabot hoztam létre, ahol személyiségükre és színpadi jelenlétükre nagyon nagy hangsúlyt helyeztem. A látványban és a zenei hangzásban a Place Moscow zenekart kértem fel, hogy segítsenek együtt álmodni a darabot, akik közül Jávorka Ádámmal már évek óta termékeny és igaz munkakapcsolat fűz (sok közös alkotással együtt).

Nő vagyok és érdekel a férfi test minden rezdülése, mesélünk az álmainkról és a kapcsolatainkról.”


Berger Gyula: Vermont Counterpoint                 felújítás!

Berger Gyula a magyarországi modern tánc egyik úttörője, 1984-ben alakította meg első társulatát, amely akkoriban az egyetlen struktúrán kívüli professzionális modern táncegyüttes volt. Majdnem 10 évi működés után Berger Gyulát tudásszomja az arnhemi (Hollandia) Európai Táncművészet Fejlesztési Központba vitte, ahol 4 évig poszt-modern táncot tanult. Hazatérését követően folytatta a tanítást és darabjai készítését. Jelenleg második állandó társulatát, a Zéró Balett-tet vezeti, alapító tagja az L1 Független Táncművészek Társulásának, és néhány éve szoros művészi együttműködésben dolgozik Ladjánszki Mártával.

koreográfia: Berger Gyula

táncolja: Zenon Dance Company (USA)

zeneszerző: Steve Reich

a hangfelvételen játszik: Szemző Tibor

kosztüm: Pillangó

Steve Reich 70 éves! Az immáron klasszikusnak számító kortárs amerikai zeneszerző 1982-ben írott művére készített virtuóz koreográfiát a kiváló amerikai modern táncegyüttes, a Zenon Dance Company táncosai adják elő.

A darab feszes struktúra mentén halad, a mozdulatok szigorúan meghatározott rend szerinti ismétlődése és fejlődése hipnotikus hatást eredményez.

A zene és a tánc folyamatosan fokozódó lüktetése egy adott ponton szétrobbantja a kánonszerű kereteket, és a mozgás zabolátlan vadsággal ünnepli a korlátok megszűnését.

*****************************************************

Bakelit M.A.C., 2007. március 11-én este 8-kor

Mészöly Andrea: Imprinting                                    bemutató!

koreográfia: Mészöly Andrea és Kovács Kata

táncolja: Kovács Kata

zene: Sőrés Zsolt
fény: Pete Orsolya
kosztüm: Mészöly Andrea

fotó: Pecsics Mária

Elsősorban az állatokra jellemző, de rám is.

Az életükben először meglátott mozgó tárgyat bevésik az agyukba, őt.

Nem tehetek mást csak érzékelem ami körülvesz, keresek és figyellek...


Gabi – Réka – Fülöph – Csaba: Jelenések

táncolja: Szabó Réka

ének: Kenderesi Gabi

nádak: Fülöph

gitár, sampler: Hajnóczy Csaba

Csaba és Gabi két kísérletező, sokrétű, külön utas zenész a Kampec Dolores-ből. Fülöph mindig időben felzárkózik, Réka pedig a kép szélén ül.

Budapest művészeti életének négy sokat próbált, aktív résztvevője szövetkezett, hogy zenéből, mozgásból, látványból és költészetből spontán jelenést hozzon létre.

A „Jelenések” bemutató előadására Bajorországban, a 9. Regenesburgi Táncnapok keretében került sor.

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Szomory Dezső szerette az embereket, de legalább annyira az állatokat. Volt egy gyönyörű macskája, amely, vagy inkább, aki minden tekintetben megkülönböztetett bánásmódot élvezett az író legénylakásában.
 
Az évek senki fölött sem múlnak nyomtalanul, s egyre gyakrabban fordul elő, hogy kisebb-nagyobb panaszokkal föl kell keresniük az orvost. Így tett Dobsa Sándor is, aki az idősebbek számára egyet jelent a Stúdió 11-gyel, s kiváló zongorakísérőként a fiatalok előtt sem ismeretlen.
Aforizmák
„ Az egyik korszak oltárterítője a következő lábtörlője."
Mark Twain
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ