A breakdance és a klasszikus balett találkozásából született produkcióval érkezik a Trafó Kortárs Művészetek Házába a kanadai RUBBERBANDance Group társulat, amelynek Empirical Quotient / Empirikus hányados című előadását február 26-27-én nézhetik meg az érdeklődők az intézmény 200 százalék tánc elnevezésű sorozatában.
Az Empirikus hányadost filmszerű jelenetek, improvizáció és némi táncatlétika is gazdagítja hat karakteres figura tolmácsolásában. A darab témája a függés és a visszautasítás, az empátia és az elfogadás. A táncosok képzeletbeli húrok mentén reagálnak egymás látható és láthatatlan érintéseire - olvasható a Trafó által az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A produkció zenéjét jegyző Jasper Gahunia sem szokványos módszerekkel dolgozik: hegedűszó, elektronikus zene, operarészletek és karchangok nyújtanak stílszerű alapot a sokszínű mozgáshoz. A társulat koreográfusa, Viktor Quijada által kifejlesztett rubberband módszer "háromdimenziós, sok irányba mozgó vésőként kezeli a testet, amely hasítja a teret és a levegőt".
A kanadai csapat legutóbb 2011-ben járt a Trafóban, akkor Loan Sharking című produkcióját hozta el a magyar közönségnek. A társulat elnevezése - Rubberband, vagyis befőttes gumi - egyrészt Quijada beceneve, másrészt magába sűríti a csapat jellemzőit is. A gumiszalag nemcsak nyúlik, hanem össze is köti a dolgokat: rugalmas kötés táncosok és műfajok, szubkultúra és mainstream között.
Victor Quijada Los Angeles-i hip hop klubokból indult a nemzetközi előadóművészi hírnév felé, ami azt jelenti, hogy a tánc széles skáláját ismeri az utcától egészen a hangversenyteremig. Munkáiban az urban dance, a cirkusz és a klasszikus tánc is helyet kap. A többszörös díjnyertes táncos-koreográfus nevéhez több mint egy tucat rövidfilm is kötődik.
A társulat február 26-i előadását követően Balkányi Nóra újságíró fog beszélgetni a koreográfussal.
(MTI)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |