Információval mérgezett testek
Dátum: 2006. október 23., hétfő, 11:25
Az emberi test újrafelfedezésének lehetünk szemtanúi a szó szoros értelmében Lia Rodrigues munkáiban: a táncosok teste nemcsak esztétikai törekvések, formai megújulás eszköze, hanem egyben a koreográfus politikai nézeteinek közvetítője. A Such Stuff As We Are Made Of brutális őszinteségével és zavarbaejtő intimitásával nyújt felkavaró élményt.
                  Október 26-27. / 20-órakor         Trafó

Lia Rodrigues Companhia de Danças (Brazília): Such Stuff As We Are Made Of


Helyszín: Trafó Nagyterem

Such Stuff As We Are Made Of (2000)
 
A Rio Dança 2000 (Rio de Janeiro) és az Edinburgh-i Fringe fesztivál díjazott előadása
 
„A test, minden test információval mérgezett… Nyolc meztelen test gördül át a színpadon és torlódik egymásra a fal mentén (…). Lia Rodriguest a test fragmentálása, ’hús-vér’ mivoltának megmutatása köti össze a nagy emberi katasztrófákkal… Lia Rodrigues művészetében maga a test válik manifesztummá.”
(Roberto Pereira, Ballet International)
 
 
Felfedni a titkot, megmutatni az ismeretlent, leleplezni, feltárni az identitását, láttatni, felismerni, érzékelni a jelenlétét, felfedezni, bevallani és megvallani… Lia Rodrigues koreográfiája a „felfedezés” szó jelentését járja körül és fejti ki.

A Such Stuff As We Are Made Of a társulat táncosaival együttműködésben készült. A testet különböző, egyszerre szép és lebilincselő helyzetben, élő szobrokként ábrázolja. A táncosok testei közvetítik a néző számára azokat az eszméket, meggyőződéseket és kritikákat, melyekkel a koreográfus a körülöttünk lévő világot – és elsősorban a Brazíliában uralkodó helyzetet – illeti. A kollektív tudatból és képzeletből merít, ezért darabja elemi erővel hat; nem húzza meg a határt a közönség és a színpad között, a közönség az előadás részévé válik. A táncosok szólókat, duókat, valamint csoportos koreográfiákat táncolnak, hol ruhában, hol pedig meztelenül, zenére vagy néma csendben.
 
Az előadásokra korlátozott a nézőszám.
 
Az előadás 80 perc.
Koncepció, koreográfia és rendezés: Lia Rodrigues
A koreográfiában közreműködtek: Micheline Torres, Marcele Sampaio, Amália Lima
Zene: Zeca Assumpção  
Fényterv: Milton Giglio
Látványterv:  Monica Soffiatti 
Fotó: Tatiana Altberg
Menedzsment és reklám: Claudia Oliveira
Koprodukció: Compagnie Maguy Marin, Centre Chorégraphique National de Rillieux-la-Pape.
Produkció: RODRIGUES & ASSUMPÇÃO PRODUÇÕES ARTÍSTICAS

Október 27-én, az előadás után beszélgetés Lia Rodrigues rendező-koreográfussal.


Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Gombaszögi Ella társasági ember, nagy kártyajátékos volt, de csak olyanokkal játszott, akik legalább olyan jók voltak, mint ő. A játszmákból nem ritkán vesztesként került ki, de ezt nem bánta, mert legalább volt alkalma egy kis zsörtölődésre.
 
Aforizmák
„ Az elme betegségei sokkal pusztítóbbak, mint a test betegségei."
Cicero
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ