Tánc az abszolút jóról és rosszról
Dátum: 2006. november 17., péntek, 17:51
Shakespeare a színház története során mindvégig jelentős kihívást és inspirációt jelentett a színházi és filmrendezők, zeneszerzők és koreográfusok számára a színműveiben fellelhető értelmezési nyitottság és szabadság miatt.

Ezért egy Shakespeare-színmű a nyitott és archaikus felépítése miatt összefüggéseiben bármilyen történelmi vagy politikai helyzetet tükrözhet.

A „sokarcú” Hamlet William Shakespeare Hamlet című híres színművének személyes értelmezése.

A nagypolitika ármánykodásaitól tisztes távolságot tartva követjük nyomon az ifjú Hamletet abban a belső küzdelmében, hogy megőrizze apja emlékének tisztaságát.

Hamlet álom és valóság, múlt és jelen, tények és képzelet között él és cselekszik.

Az ötvenes évek elnyomatás alatti Kelet-Európájából kísérjük figyelemmel, hogy Hamlet miként keresi apja sorsának igazságát, és azt, hogy mi is volt Gertrúd és apja kapcsolatának valós tartalma a tökéletes és szeretetteljes házasságuk során. A szabadságért folyó küzdelmet egy családon keresztül láthatjuk.

Hamletet teljesen leköti a múltban való kutakodás, gondolatai kizárólag Gertrúd hitszegése és Claudius csalárdsága körül forognak. Éppen ezért képtelen Opheliát a maga valóságában látni és szeretni.

Balett-társulat – a kórus Hamlet gondolatait és érzelmeit jeleníti meg számunkra. A történet folyamán ezek a gondolatok és érzelmek egyre inkább önálló életre kelnek és egyszerre csak hátat fordítanak Hamletnek.

A „sokarcú” Hamlet a lábunknak ismeretlen talajon megvetésétől való félelemről, a biztonság iránti igényről, az ideálokról, valamint a jó és rossz abszolút tudásáról szóló balett.

Koreográfia: Marie Brolin-Tani

Zene: Sosztakovics, Lutoslawski

Díszlet: Hans-Olof Tani

Jelmez: Else Marie Alvad

Asszisztens: Horváth Gizella, Melody Putu

Fény: Hans-Olof Tani, Hécz Péter

Táncolják

Hamlet Velekei László vagy Horváth Krisztián

Ophelia Sóthy Virág vagy Horváth M. Lilla

Apa William Fomin Harangozó-díjas vagy Müller Ervin Harangozó-díjas

Claudius Pátkai Balázs Harangozó-díjas vagy Velekei László

Gertrud Cserpák Szabina Harangozó-díjas vagy Szalai Judit

Horatio Sebestyén Bálint vagy Dolbilov Aleksey vagy Lukács Levente

Kar

Kara Zsuzsanna vagy Tóth Zsófia Horváth István
Hardi Beatrix vagy
Kertész Suzanne Jekli Zoltán
Varga Ágnes vagy
Silvia Coro Kertész Péter
Horio Asuka vagy
Kakuk Zsófia Dobi András
Ströck Barbara vagy Chigusa Koyabu Lukács Levente vagyChigusa Koyabu Lukács Levente vagy
Dolbilov Aleksey
Fuchs Renáta vagy
Szalai Judit Kovács László

A produkciót a Nemzeti Táncszínházban játsszák.

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Maurice Joxant-nak, Lautrec barátjának az a gondolata támadt, hogy Lautrecnek bizonyára örömet szerezne, ha kijárná neki a Becsületrendet.
 
Alexandre Dumas egyik leghíresebb regénye A három testőr. A regényben címe ellenére mégis négy testőr szerepel: Athos, Porthos, Aramis és D'Artagnan. Egy olvasó meg is írta Dumas-nak, hogy a regény címében tévedett, mire az író így válaszolt:
Aforizmák
„ A barát az egyetlen, aki ki tudja javítani a hibáidat – de van annyi esze, hogy meg se próbálja."
Ismeretlen
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ