A testek felszínének esetleges állapotairól
Dátum: 2008. január 15., kedd, 14:01
Horváth Csaba és a Fortedanse január 24-én és 25-én újra föllép a Trafóban. A Lábán-díjas Nagyvárosi ikonok és az &Echó után A testek felszínének esetleges állapotairól a fiatal társulat ötödik darabja óriási kihívás elé állít koreográfust, zenészt és táncost egyaránt, hiszen a zenét kísérli meg a mozdulatok nyelvére lefordítani. Ne gondoljuk, hogy ezzel a lehetetlenre vállalkozik!
Az előadás a tánc zenei impulzusait igyekszik számba venni, az élő zenét a fizikalitás erőterébe vonni, a hangzást vizuális élménnyé alakítani. Egyfajta műfordítás ez két egyenrangú nyelv, zene és tánc között, amelyben hol az egyik, hol a másik nyelv kerül előtérbe, miközben láthatóan és hallhatóan múlik az idő, ütések koppannak lábosokon és olajos hordókon.

Az előadók között a magyar táncélet olyan jól ismert alakjait láthatjuk viszont, mint a mind a klasszikus balett, mind kortárs technikák területén nemzetközileg elismert Lőrinc Katalin, valamint Ladányi Andrea, aki hosszú éveken át Horváth Csaba alkotótársa volt a Közép-Európa Táncszínházban, jelenleg maga is társulatvezető. A koreográfus felkérésére izgalmas kalandra vállalkoznak és „kortárs vizekre” eveznek klasszikus képzettségű, ám kortárs technikákban is jártas táncosok. Horváth Csaba markáns és elmélyült munkáiban egyértelműen meghatározó a zene tudatos és analitikus megközelítése. Eddigi pályafutása során nemcsak a XX. századi zeneszerzés nagyjainak (Sosztakovics, Bartók) műveihez nyúlt, hanem olyan kortárs zeneszerzőkkel dolgozott együtt, mint ifj. Kurtág György. Új produkciójában Pusztai Gábor zeneszerzőt hívta közös munkára.

…mozgásérzékeny, fantáziadús, mesterien kivitelezett előadás.” (Králl Csaba, Criticai lapok)

Horváth Csaba a néptánc felől érkezett a kortárs világába, koreográfusi pályafutásának kezdetét a tíz évvel ezelőtt készült Duhaj című koreográfia fémjelzi. Előadóként a Honvéd együttestől Kovács Gerzson Péter TranzDanz formációján át számos produkcióban közreműködött, majd nyolc éven át a Közép-Európa Táncszínház koreográfusaként dolgozott, mielőtt 2005-ben megalapította saját társulatát, a Fortedanse-t.

A táncszakma berkein kívül, az elmúlt években gyakran hozott létre koreográfiákat kőszínházi előadásokban, többek között
Zsámbéki Gáborral, Telihay Péterrel, Schilling Árpáddal, számos alkalommal Vidnyánszky Attilával, Szász Jánossal dolgozott együtt. Ami pedig a filmeket illeti: szereplőként is láthatjuk Jancsó Miklós legújabb filmjében.

Budapesten kívül két másik városhoz fűzi különleges munkakapcsolat: Oslóban immáron kétszer dolgozott a Norvég Színházzal (legutóbb a Hair-hez készített kortárs koreográfiát), míg Debrecenben a Csokonai Színház táncművészeti vezetője.

Koreográfia/Choreography: Horváth Csaba
Zene/Music:
Pusztai Gábor zeneszerző/composer
Szabó Mátyás – ütőhangszerek/percussions
Fény/Light: Payer Ferenc
Hang/Sound: Kondás Zoltán
Videófilm / Video: Szöllősi Géza
Jelmez/Costume design: Benedek Mari
Színpadkép/Stage design: Horváth Csaba
Táncolják/Performed by: Ladányi Andrea, Lőrinc Katalin, Kozmér Alexandra, Bajári Levente, Csonka Roland, Túri Lajos

Fotó: Karsay Katalin

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
„A román Farsang című darabot az aranyos Both Béla, aki nagyszerű színházi rendező és színházalapító, olyan szigorúan állította színpadra, hogy az előadás ettől dögunalomba fulladt. Tulajdonképpen a darab ki lett fordítva önmagából, mintha egy nercbundának a bélését viseltük volna. Már a főpróbán megbuktunk.
 
Borogyin a híres orosz zeneszerző egyszer, amikor elment otthonról, egy cédulát tett az ajtajára ezzel a feírattal: „Egy óra múlva jövök haza."
Aforizmák
„ A hajszál a levesben akkor se lelkesít, ha szívszerelmünk fejéről származik."
Busch
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ