Az ágy közös, a párna nem
Dátum: 2008. február 7., csütörtök, 8:19
„Az ágy közös, a párna nem..." címmel mutatnak be táncművet február 12-én a Nemzeti Táncszínházban. A darab rendezője és koreográfusa Hágen Zsuzsa – tájékoztatott Nagy Orsolya, a színház munkatársa.

A mű címe Pilinszky János Életfogytiglan című, kétsoros versére utal: „Az ágy közös./A párna nem."

A táncszínházban látható darab egy kapcsolat végső fázisát mutatja be, amelyben teljes a kommunikációs csőd, a felek nem értik egymást, s megértetni sem tudják magukat a másikkal. Olyan, kudarcra ítélt együttlétet jelenítenek meg a művészek, amely agresszív energiákat szabadít fel, s az önkívület határára visz - olvasható az alkotók összegzésében.

Az előadásban a nő akkor látható, amikor érzéki szenvedélye elragadja: csupa tűz, éget maga körül mindent, a leginkább azonban önmagát emészti. Ám sosincs egyedül, nem magányos, hiszen másik énje mindig ott a nyomában. Csitítja, ha kell, olajat önt a tűzre, ha muszáj.

A férfi nem társadalmi szerepeiben jelenik meg, hanem akkor, amikor állandó harcban van önmagával, - Rilke szavaival - „zsigereibe s tüdejébe húzódva, szíve legárvább végső odújába.". Szenvedélye a küzdelem, vágya a győzni akarás, mindig csak önmagával harcol.

Az előadásban „A Hetedik" Kortárs Táncműhely tagjai lépnek színpadra: Donáczi Károly, Fontányi Gréta, Hágen Zsuzsa, Vass Oszkár. A jelmezt Fontányi Gréta és Hágen Zsuzsa készítette, a zene Kodály Zoltán, Balázs Elemér, Lantos Zoltán, Rozs Tamás (Arco Trió) nevéhez fűződik.

Fotó: Tóth László
Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Goethe még diák korában gyakran sétált a város határain kívül is. Egyszer egy keskeny ösvényen járt éppen, amikor a vele éppen rossz viszonyban álló diáktársa jött szembe.
 
Egyik hazai körútján Caruso néhány ezer lírát utaltatott át magának egy kisváros postahivatalába. Amikor a címére érkezett pénzért jelentkezett, az akkurátus postamester sehogy sem volt megelégedve az énekes személyi igazolványaival.
Aforizmák
„ A ráncoknak csak a mosoly helyét lenne szabad mutatniuk. "
Mark Twain
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ