Lenyűgöző mozgásfantáziák
Dátum: 2008. március 18., kedd, 12:09
Április 19-én és 20-án láthatják a Shen Wei Dance Arts vendégjátékában a Tavaszi áldozat/Folding című produkciót a Nemzeti Táncszínházban. A New York Times szerint a „döbbenetesen ötletes” Shen Wei Dance Arts újfajta módon igyekszik megközelíteni a mozgást, úgy az előadók, mint a közönség szempontjából.

Minden egyes darabjuk a mozgáskutatáson alapuló eredeti fizikai nyelvezetre épít. A koreográfia helyenként reprezentatív, máskor absztrakt, a keleti és nyugati esztétika elemeit is tartalmazza, emellett erős jeleneteket és festői, egyedi ötvözetet képező színpadi megjelenést alkalmaznak. Az eredmény: „lenyűgöző mozgásfantázia”.

A hét rövid év alatt, ami a 2000-es Amerikai Táncfesztiválon történt debütálás óta eltelt, a társulat kivívta helyét a világ legjobb tánccsoportjai között. Többször felléptek az Amerikai Táncfesztiválon , a Lincoln Center Fesztiválon és a Velencei Biennálén, de a Shen Wei Dance Arts más híres fesztiválokon is megjelent, Spoletotól a Jacob’s Pillow fesztiválig, Dublintól Rómáig, Montpelliertől Hong Kongig és Sydney-ig.

Shen Wei

Koreográfus, táncos, festő és ruhatervező. Született a kínai Hunanban. Kilenc éves korától kínai operát hallgatott. 1984 és 1989 között a Hunan Tartományi Xian Opera tagja, majd 1991-től 1994-ig a Guangdong Modern Táncművészeti Társulat táncos és koreográfus alapító tagja. Ez a táncegylet volt ez első olyan kínai csoport, mellyel több országban – Koreában, Kínában, Hong Kongban, Szingapúrban és Indiában is – felléphetett. Miután 1995-ben a Nikolais Loui Dance Lab ösztöndíjjal jutalmazta munkáját, New York-ba költözött.

A Shen Wei Dance Arts 2000-es alapítását megelőzően műveit számos helyen bemutatták, felléphetett az Amerikai Táncfesztiválon (1995), a tajvani Nemzeti Színházban (1996), a londoni Place Theaterben (1997), a new yorki Ázsia Társaság meghívottjaként (1997), a stockholmi táncházban (1999), a Brightoni Művészeti Fesztiválon (2000), az Edinburgh Fesztiválszínházban (2000), és a németországi Millenniumi Mozgáskultúra Fesztiválon (2000) is.

Minden, a táncosok számára koreografált tánchoz és operához szükséges ruhát, jelmezt és sminket Shen Wei tervez. „Festői, precíz és teljesen egyéni. […] Képzelet és konceptualizmus ötvözete, de egy kicsit más.” – írta a The New York Times Shen Wei munkáiról.

Számos díjjal jutalmazták munkásságát; legutóbb a 2007-es MacArthur „Genius” Ösztöndíjat ítélték neki. Mind a koreográfia, mind az előadásmód számokban első helyen végzett az 1994-es kínai Ünnepi Modern Táncverseny keretében. 2000-ben nemcsak a New York Művészeti Alapítvány ösztöndíját nyerte el, de ugyanabban az évben az Amerikai Táncfesztivál Ben Sommer Ösztöndíját is neki ítélték. 2001-ben a John Simon Guggenheim ösztöndíjjal jutalmazták, 2004-ben elnyerte a Legjobb Feltörekvő Koreográfus Nijinsky Díjat, a rákövetkező évben pedig az ausztráliai Helpmann Díjat, melyet a legjobb balett és tánc alkotásért kaphatott meg, 2006-ban pedig a franciaországi Cannes-ban a „Les Etoiles de Ballet, Palais des Festival” nevű kitüntetéssel jutalmazták.

A 2008-as Pekingi Olimpia kreatív csapata felkérte Shen Weit, hogy vegyen részt a nyitó- és záróünnepségek koreográfiájának megtervezésében.

Program:

Tavaszi áldozat – Rite of Spring (2003)

Koreográfia: Shen Wei
Világítás: David Ferri
Színpad- és jelmezterv: Shen Wei
Zene: Igor Sztravinszkij (a négykezes zongoraváltozatot előadja: Fazil Say)
Táncosok: a Társulat

- Szünet -

Folding (Hajtogatás) (2000)

Koreográfia: Shen Wei
Világítás: David Ferri
Színpad- és jelmezterv, smink: Shen Wei
Zene: John Tavener és tibeti buddhista ének
Táncosok: a Társulat
Zenei szerkesztő: Kung Chi-shing

Kép: Christy Pessagno

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Tanára szemére vetette, hogy szórakozásból fest.
 
J. S. Bach rajongott az orgonákért. Amikor eljátszotta legújabb műveit a hangszeren, hallgatósága mindig álmélkodva figyelte a mester virtuóz technikáját.
Aforizmák
„ A hülyeség magánügy, amíg el nem mondjuk senkinek."
George Bernard Shaw
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ