Dortmund Balett a MÜPÁ-ban
Dátum: 2008. szeptember 8., hétfő, 18:36
A Dortmundi Balett igazgatóját, Xin Peng Wangot már hosszabb ideje foglalkoztatta a gondolat, hogy koreográfiát készítsen Prokofjev zenéjére. A Rómeó és Júlia 2007. októberi premierjét a német közönség vastapssal honorálta, a kritika pedig az alkotó eddigi munkássága megkoronázásának nevezte a produkciót. Szeptember 18-án 19-órától a hazai közönség is megtekintheti az előadást a Művészetek Palotájában.
Amikor Szergej Prokofjev 1934-ben egy hosszabb külföldi tartózkodást követően ismét visszatért a Szovjetunióba, hazájában megváltozott politikai és kulturális viszonyokra lelt. Az állam-irányította művészeti élet a modernitás ellen fordult. Az egykor az új zene avantgárdjához tartozó zeneszerző súlyos dilemmával szembesült: hogy hazájában túlélhessen, igazodnia kellett a szocialista kulturális doktrínához.

A politika és az individualitás közötti feszültséget tekintve nem csoda, hogy egész estés balettjének témájául éppen William Shakespeare Rómeó és Júliáját választotta. A darab főszereplői ugyanis a két ellenséges család közötti, már régóta húzódó érdekkonfliktus áldozataivá válnak, mivel az emberek közötti érzelmeket egy olyan viszály fogaskerekei darálják be, amelyben „testvérkéz válik vörössé testvérgyilkosság által“.

Xin Peng Wang, a Dortmund Balett igazgatója számára Prokofjev balettje a bejáratott és megkeményedett életviszonyokon belül a szerelem előfeltételeivel való differenciált konfliktus kiindulópontja. Az álmok és a víziók, mint a remény hordozói megkérgesedett struktúrákkal és az érdeklődés középpontjából kiesett hagyományokkal feszülnek szembe.

Jelmez: Jérőme Kaplan
Koreográfia: Xin Peng Wang


DORTMUND BALETT

A Dortmundi Színház százéves múltra visszatekintő balettegyüttesének igazgatója az 1980-as években a magyar származású Youri Vámos volt, s ő tette igazán híressé és népszerűvé az együttest. A balettigazgatói posztot 2003 óta tölti be Xin Peng Wang. A Kínában született és tanult koreográfus a tánc valamennyi kifejezési formáját sikerrel használja – a modern daraboktól egészen a történetet elbeszélő nagy balettekig. Németországban már első dortmundi koreográfiáival komoly feltűnést keltett, közülük a Hattyúk tava több évig futott telt házak előtt, s ezt a sajtó „dortmundi balettcsodaként“ ünnepelte. Xin Peng Wangot már hosszabb ideje foglalkoztatta a gondolat, hogy koreográfiát készítsen Prokofjev zenéjére. A Rómeó és Júlia 2007. októberi premierjét a közönség vastapssal honorálta, a kritika pedig az alkotó eddigi munkássága megkoronázásának nevezte a produkciót.


Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
„Évekkel ezelőtt Illyés Gyula Kegyenc című darabját mutattuk be a Madáchban. Gyula bácsi az egyik próbát meglátogatta és kérte: ne tiszteljük annyira a darabját.
 
Gombaszögi Ella egy zenés vígjátékban például a ledér hölgyet játszó "Gomba" szerepe szerint így fordult Csortos Gyulához: "Azt álmodtam, hogy teljesen meztelenül sétálok az utcán, csak egy nagy tollas kalap volt a fejemen "
Aforizmák
„ A világ Isten bűnbeesése."
Hebbel
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ