Bölcs tudatlanság
Dátum: 2005. október 3., hétfő, 19:47
Menyhárt Jacqueline balettáncosnő az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen művészettörténetet tanult. 1962-ben kollokviumra jelentkezett Oroszlán Zoltán professzornál. Az eredményes vizsgán, más feladatok mellett, diapozitív képeket kapott Oroszlán professzortól, s a balerina-bölcsésznek meg kellett mondania, hogy melyik kép mit ábrázol, milyen korból való, mi a művészethistóriai jelentősége.

Menyhárt Jacqueline dicséretes tájékozottságot árult el, feleletei okosak, pontosak voltak. Befejezésül Oroszlán professzor megkérdezte a jól tájékozott jelölttől, hogy a kezén átpergetett diapozitívok közül melyik műalkotás tetszett a legjobban.

– A késő archaikus görög kutyaszobor az athéni Akropolisz Múzeumból – válaszolta Jacqueline.
– Ez jó ízlésre vall – viszonozta a professzor –, most még azt szeretném tudni, hogy miért éppen ez a kutyaábrázolás nyerte meg a leginkább a tetszését?
– Azért – vágta rá a balerina –, mert ennek a szobornak stilizált a formája, elvont egyszerűsége úgy hat rám, mint egy modern plasztika…

A professzor összehúzta a szemöldökét:

– Érti maga a modern művészetet? – firtatta gyanakodva.
– Azt nem merném állítani – vallotta meg Jacqueline. – De témájuk sokszor felzaklat, kifejezésmódjuk megragad, problémáikban mintha saját művészi gondjaim tükröződnének…

– Szerencséje van, kedves – szólt az indexszel a kezében Oroszlán professzor. – Mert ha azt mondta volna, hogy érti, és elszajkózott volna valami sületlenséget, hát biz’isten, kihajítottam volna.

/Forrás: Békés István: Legújabb magyar anekdotakincs/

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Borogyin a híres orosz zeneszerző egyszer, amikor elment otthonról, egy cédulát tett az ajtajára ezzel a feírattal: „Egy óra múlva jövök haza."
 
A múlt század francia irodalmának egyforma büszkesége a két Dumas: apa és fia. Az öreg Dumas leghíresebb, legismertebb művei a „Három testőr" és a „Gróf Monte Christo" sorozat. A fiatal Dumas legjobb műve a Kaméliás hölgy, amely Puccini Traviata című operája szövegköny-vének alapjául is szolgált.
Aforizmák
„A siker titka az őszinteség. Ha már ezt is színlelni tudod, befutottál."
Murphy törvénye
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ