Bölcs tudatlanság
Dátum: 2005. október 3., hétfő, 19:47
Menyhárt Jacqueline balettáncosnő az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen művészettörténetet tanult. 1962-ben kollokviumra jelentkezett Oroszlán Zoltán professzornál. Az eredményes vizsgán, más feladatok mellett, diapozitív képeket kapott Oroszlán professzortól, s a balerina-bölcsésznek meg kellett mondania, hogy melyik kép mit ábrázol, milyen korból való, mi a művészethistóriai jelentősége.

Menyhárt Jacqueline dicséretes tájékozottságot árult el, feleletei okosak, pontosak voltak. Befejezésül Oroszlán professzor megkérdezte a jól tájékozott jelölttől, hogy a kezén átpergetett diapozitívok közül melyik műalkotás tetszett a legjobban.

– A késő archaikus görög kutyaszobor az athéni Akropolisz Múzeumból – válaszolta Jacqueline.
– Ez jó ízlésre vall – viszonozta a professzor –, most még azt szeretném tudni, hogy miért éppen ez a kutyaábrázolás nyerte meg a leginkább a tetszését?
– Azért – vágta rá a balerina –, mert ennek a szobornak stilizált a formája, elvont egyszerűsége úgy hat rám, mint egy modern plasztika…

A professzor összehúzta a szemöldökét:

– Érti maga a modern művészetet? – firtatta gyanakodva.
– Azt nem merném állítani – vallotta meg Jacqueline. – De témájuk sokszor felzaklat, kifejezésmódjuk megragad, problémáikban mintha saját művészi gondjaim tükröződnének…

– Szerencséje van, kedves – szólt az indexszel a kezében Oroszlán professzor. – Mert ha azt mondta volna, hogy érti, és elszajkózott volna valami sületlenséget, hát biz’isten, kihajítottam volna.

/Forrás: Békés István: Legújabb magyar anekdotakincs/

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
A múlt század francia irodalmának egyforma büszkesége a két Dumas: apa és fia. Az öreg Dumas leghíresebb, legismertebb művei a „Három testőr" és a „Gróf Monte Christo" sorozat. A fiatal Dumas legjobb műve a Kaméliás hölgy, amely Puccini Traviata című operája szövegköny-vének alapjául is szolgált.
 
A Le Radical (1887. március 19.) san franciscói híre: egy odavaló műbarát megrendelte Párizsból a milói Vénus másolatát. Meg is érkezett, persze kar nélkül. A műbarát beperelte a Central Pacific Companyt kártérítésért.
Aforizmák
„ Számomra az öregkor mindig tizenöt évvel több, mint amiben éppen vagyok."
Bernard M. Baruch
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ