Jelentősen megújult a színházi szakmák egyetlen országosan reprezentatív szakszervezete, az idén 105 éves Színházi Dolgozók Szakszervezetének (SzíDoSz) országos vezetősége, miután a 2024. április 8-án, hétfőn megtartott tisztújító küldöttgyűlésen megválasztották az új országos ügyvezető elnökséget. A következő öt évben országos elnökként Savanyu Gergely, a soproni Petőfi Színház színművésze, a soproni alapszervezet elnöke irányítja a 17 fős elnökséget. A két országos alelnök Makranczi Zalán színművész, a szinkron alapszervezet alelnöke és Kovács Éva Rebecca színművész, a szabadfoglalkozású művészek alapszervezetének titkára lett. Az elnökségi tagok többsége is kicserélődött. Az új elnökség programjában az érdekképviseleti funkció megerősítése szerepel az első helyen.
Tisztelt Szakszervezeti Tag!
2022. június 28-án a Képzőművészek, Iparművészek és Művészeti Dolgozók Szakszervezete végre megtartotta tisztújító Küldöttgyűlését.
Százezer forint támogatást kap minden friss diplomás színész az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesülettől.
Ha gyermeke "tanulási problémára" vagy "viselkedési rendellenesség" miatt pszichiátriai szereket szed, és úgy érzi, hogy a gyermek állapota semmit sem változott vagy rosszabbodott emiatt, keresse az Állampolgári Bizottság az Emberi Jogokért Alapítványt. Az alapítványtól ingyenes tájékoztató kiadvány is kérhető a hiperaktivitás témájában.
Ha Ön vagy szerette segítségre számított a pszichiátrián, de ehelyett borzasztó tapasztalatai voltak (pl. bántalmazás, egészségkárosodás, gyógyszerfüggőség), hívja ingyenes jogsegélyszolgálatunkat!
A járvány miatt csak technikai közvetítéssel tudott összejönni december 7-én a Kongresszus által választott új Szövetségi Tanács, amelyben persze sok olyan kollégánk kapott újra bizalmat, akik már évek, évtizedek óta végzik ezt a munkát választóik töretlen bizalma mellett.
Műfajolvasztási kísérlet
Dátum: 2006. szeptember 11., hétfő, 17:38

Teltháznak teltház volt, annyi bizonyos. Rengetegen voltak kíváncsiak a cseh Continuo Theater vendégszereplésére a Jövő Házában. Amíg kiöltözött nézőtársaimmal egyetemben, kilövésre készen, a bezárt ajtó előtt toporogtam, Rudolf Pétert és Nagy-Kálózy Esztert pillantottam meg. Ők is ott álldigáltak velünk a biztonsági ember eltorlaszolta bejárat előtt. A tét nem volt kicsi, hiszen a helyeket érkezési sorrendben foglalhattuk el. S ha már így van, tartottam magam a szabályhoz, miszerint magyar ember ott tolakszik, ahol tud.
Végre nyílt az ajtó és beözönlött a tömeg. Hogy az ismert művészházaspár végül hová tudott leülni, nem tudom, bár ők ismertek, és ezért reprezentálniuk is kell a nyilvános helyeken. Engem nem fenyegetett ez a veszély, így jó közel ültem le, annyi bizonyos. Semmit nem akartam elmulasztani a produkcióból. Más kérdés persze, mennyiben értek egyet azzal, hogy a drága belépőket megváltott nézőket ilyen helyzetbe hozzák, amikor csupán a nézőtérre szeretnének bejutni. A küzdelem végeztével büszkén feszítettem előkelő helyemen és kissé zavarban voltam. Nem tudtam, színházi színvonalú alakításokat várjak, vagy látványos cirkuszi produkciót. Zavarom oka a műfaji keveredés volt, mert – mint a színlap írta – „a Pavel Stourac rendező által vezetett Continuo Theater profi, nemzetközi színházi társulat, s előadásaikban keverednek a színpadképbe a légiakrobatika elemei, vezetődik a történet fonala a mozgásszínházi jeleneteken keresztül.” Oké, mondom, akkor hátradőlök, nyitott leszek, és tessék engem lenyűgözni! – Hát, ez nem jött össze! 
A színpad két oldalán egy-egy kivetítő volt, amelyen a cseh dialógusok magyar fordítását olvashattuk. Ilyenkor senki nem a színpadot nézte – így aztán történhetett ott bármi –, hanem a hosszas és tökéletesen fölösleges dialógokat követtük a szemünkkel. Pedig volt ott légiakrobatika: trapéz, függöny/tissue és talajakrobatika egyaránt. Szerencsére ez utóbbiak közben a szereplők nem beszéltek. A produkció elvileg a cirkusz felől szerette volna megközelíteni a színházat. A baj csak az, hogy se ebből, se abból nem kaptunk eleget. Az időfolyam című előadás története elvileg két idős emberről szól, akiket az idősek otthonában hoz össze a sors. A darab középpontjában az emberek szabadság, szeretet és repülés utáni sóvárgása áll. Mindez szép és jó, ám a produkciót tekintve mondvacsinált történet, hogy a két művész – Seiline Vallée és Salvi Salvatore – légiakrobatikázzon, meg néha megijesszen minket, nehogy lezuhanjanak a magasból. A problémám ekkor újra előjön. A soványka történettel színészként nem tudtak eléggé magukkal ragadni, s ha sikerült is volna, rögtön elkezdenék civilként aggódni, amikor éppen a magasban pörögnek. Persze, bizonyosan nem tudnám utánuk csinálni, de az igyekezet ellenére egy sikerületlen műfajolvasztási kísérletet és egy közepes produkciót láthattam a Nemzetközi Cirkuszszínház Fesztivál meghívott előadásán, amit az igen udvarias tapsnál nagyobb siker – érthető okoknál fogva – nem kísért.
knokk
Fotó: www.cirkuszszinhaz.hu
Hozzászólás
Hozzászólások
|
|
Galéria
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Miután Heltai Jenő nem kérhetett szabadalmat szellemes mondásaira, sűrűn érte az a „megtiszteltetés", hogy ötleteivel mások neve alatt találkozott.
Voltaire-t egy vita hevében ellenfele idiótának nevezete. Voltaire derűsen nézett rá, és így szólt:
Aforizmák
„ Ha tudtam volna, hogy ily sokáig élek, jobban vigyáztam volna magamra."
„ Eubie " Blake
|
|