A családok életét feldúló tragikus fordulatok erejéről és hatásairól szóló film valahol Kelet-Európában játszódik és több évet ölel fel.
Dyga Zsombor a pénteki vetítésen a Puskin moziban elmondta: Lovas Balázs forgatókönyvíróval tíz évet vártak, mire leforgathatták a filmtervet, az Utolér eddigi pályafutásuk legfontosabb filmje. A suspense drama kifejezéssel leírt, feszültségekkel teli dráma az évek során sokat formálódott, hisz régi filmtervről van szó – fogalmazott a rendező.
„Bennünk is sok minden átalakult, mire elkezdődött a forgatás”. Dyga Zsombor beszélt arról, hogy a megvalósultnál sokkal bonyolultabb időkezelést szerettek volna alkalmazni, és csak a film legvégén állt volna össze az időszerkezet, de végül megijedtek, és változtattak. A film a bűnt és az abban rejlő kettősséget akarja bemutatni, a bosszú érdekes téma – említette Dyga Zsombor.
Az Utolér mindvégig magyar filmnek készült, de produceri kikötés volt, hogy angolul kell forgatni. A színészek így angol nyelven játszottak, majd – a külföldi szereplők kivételével – saját magukat szinkronizálták. A rendező ennek kapcsán úgy fogalmazott, el kell fogadni ezeket a feltételeket, „kifelé kell nyitni, és ha úgy adódik, angolul kell forgatni”. Az, hogy a film nem magyar nyelvű, jobb esélyt teremt a külföldi vetítéseken – mondta.
Az angol nyelvű forgatás miatt az alkotók nem az eredeti elképzelések szerint válogatták színészeiket, a magyar színészeknél fontos volt, hogy boldoguljanak a nyelvvel. „Minden szerepre mást hívtunk, de most már nem bánom” – mondta. Azt azonban megjegyezte, hogy a szinkronizálás nehéz helyzetet teremtett, de tanulságokkal szolgált.
A stáb Miskolcon forgatott, a rendező szerint a városnak nagy szerepe volt, más a légköre, miliője. Az Ónodi Eszter, Andrew Hefler, Bartsch Kata és Seress Zoltán, valamint Heinz Trixner főszereplésével készült Utolér 45 nap alatt készült el.
A rendező külön beszélt a drámában látható egyik jelenetről, azokról a képkockákról, amelyekben a bosszúra szomjazó apa lefejti fia gyilkosának hátáról a bőrt. Dyga szerint próbáltak „a föld színén” maradni, Tar Sándor ötlete az első pillanattól fogva része volt a filmnek. A forgatókönyvet Lovas Balázs írta.
Andrew Hefler – aki az apát játssza az alkotásban – elmondta, viccelődéssel oldották a munkálatokat abban a húsz-harminc percben. „Nem tudom, hogy fel lehet-e készülni az ilyen különösen csúnya, szélsőséges jelenetekre” – jegyezte meg a színész.
Az Utolér című munkát vasárnapig még kétszer láthatja a szemle közönsége a budapesti Corvin moziban.
(MTI)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |