Rofusz Ferenc elmondta: fia unszolására kezdett bele a Ticket előkészítésébe. „Azzal bíztatott, hogy a háttéranimáció a névjegyem, miért nem készítek még egy hasonló technikával készült filmet, mint A légy volt?” – fogalmazott a filmrendező.
A Nemzeti Kulturális Alap, a Magyar Mozgókép Közalapítvány és a Nemzeti Erőforrás Minisztérium támogatásával, több mint húszmillió forintból készült animáció egy ember életét követi nyomon, a születéstől a halálig. „Mindig foglalkoztatott, hogy magáról az életről készítsek filmet” – magyarázta Rofusz Ferenc. A képzeletbeli kamera most is a főszereplő „szemébe” került, akinek az arca így rejtve marad. „Láthatjuk, ahogy felnő, ahogy megöregszik és végül eltemetjük a kamerát. Az igazság az, hogy nem lett túl boldog film” – szögezte le az alkotó. Valószínűleg a komor hangvétel riasztotta el a film szponzorait. „Végül még egy temetkezési vállalatot is megkerestünk, úgyis témába vág a film, de ott is elutasítottak” – tette hozzá, megemlítve, hogy a produkció teljes egészében Magyarországon készült el négy év alatt.
Rofusz Ferenc arról is beszélt, hogy a Ticket mintegy hétezer rajzát hárman készítették Veres Gabriellával és Tenkei Péter animátorral. „A kézzel készült rajzok textúráját semmilyen számítógépes animáció nem tudja visszaadni” – indokolta, miért választotta a rajzfilmkészítés hagyományos módját. A film effektjeit, például a 3D-s betéteket viszont már számítógéppel készítették a KGB Stúdióban Klingl Béla vezetésével – ezekkel főleg a fiatalabb korosztályt célozta meg a rendező. A film zenéjét DJ Bootsie készítette, a producer Csáky Attila, a gyártó a Cameofilm Kft.
A cím a klasszikus utazásmetaforára utal. „Születéskor minden ember kap egy jegyet, csak azt nem tudhatja, hány megállóra és melyik osztályra szól” – mutatott rá Rofusz Ferenc. Hozzátette: a szomorú téma ellenére a Kecskeméti Animációs Filmfesztiválon – itt tartották az első bemutatót – a film a gyerekzsűri díját kapta. „Erre nagyon büszke vagyok. A gyereket nem lehet befolyásolni, engem is megdöbbentett, hogy a Ticketet választották. Valószínűleg azért, mert ráéreztek arra, amit a film is elmond, hogy az élet egy villanás csupán” – tette hozzá.
A rendező szólt arról is, hogy számos filmterve van, szeretne például egy festmény-animációt készíteni, de egyelőre nem tudja, mikor nyílik esély egyedi filmek forgatására Magyarországon. „Filmtervekkel tele van az asztalom, egy rajzfilmes ugyanis soha nem megy nyugdíjba” – mondta a rendező, aki az Oscar-díj után költözött ki előbb Németországba, majd 1988-ban Kanadába. 2003-ban tért haza, fiai jelenleg is Kanadában élnek és 3D-s animátorként dolgoznak. „Jól választottak, amikor a modern technikát megtanulták. Ez abból is látszik, hogy nekik folyamatosan van munkájuk. Én viszont kötődöm Magyarországhoz, nagyon szeretek itt élni” – nyilatkozta Rofusz Ferenc, majd hozzátette: a válságot túl lehet élni. „Túlélésben a magyaroknak amúgy is nagy a gyakorlatuk” – jegyezte meg.
A Ticket bemutatóját szeptember 15-én tartják a Millenáris Fogadóban este hat órakor a FesztMagyar „nulladik napján”. A filmet a rendezvény három napja során többször is műsorra tűzik. A bemutatón a rendezővel Weiszer Alinda műsorvezető fog beszélgetni, a műsorban levetítik A légy című filmet is.
(MTI)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |