Az esztétika kortárs el)adásában a szobrászat fokozatosan táguló felfogása feltételezi a tárgy, kép, szöveg és befogadásuk bonyolult összekuszálódását; igényli a kortárs gyakorlat fogalmi és elméleti pozicionálását is. Ebben az összefüggésben a szobor úgy értelmezhető, mint egyfajta valóság esztétikai létrehozásának modellje oly módon, amely hasonlít a szobortól az építészetig és design-ig terjedő átmenethez; ugyanakkor az esztétikai alkotás, mint önmaga tanulmányozásának és vizsgálatának modellje is.
A kiállítás alkotásai a konceptuális gyakorlat széles körét veszik igénybe. A térrel és tárgyakkal történt különböző kritikai kísérletekre utalnak, amelyek mind forradalmasították mind szétrobbantották a m#vészet intézményét.
A kontextuális művészethez és az 1980-as és az1990-es évekb)l a művészet intézményének kritikájához is tartozó megközelítéseket is használják. Kiindulópont a szobor vizsgálata a maga valóságában, amely háromdimenziós kiterjedésében elemzi a térbeli, id)beli, intézményes és társadalmi összefüggéseket, és viaskodik azokkal.
Bár ez a kiállítás a T-B A21 gyűjteményének válogatott alkotásait első alkalommal mutatja be a nagyközönség számára, nem egy bizonyos esztétikát határoz meg.
Sokkal inkább, a szobrászati lehetőségek sokféleségét a képzelet és cselekedet kibővült lehet)ségei világítják meg. Nyomasztóan konkrét jelenléte ellenére a szobor elsősorban a társadalmi, politikai, gazdasági és esztétikai területeken belül csapongó kezdeményezésként fogható fel.
A Thyssen-Bornemisza Art Contemporary Alapítványt 2002-ben, Bécsben Francesca von Habsburg alapította. Küldetése olyan művészek támogatása ko-produkciók és új alkotások létrehozására szóló egyedi megbízások révén, akik jelentősen hozzájárulnak a kortárs művészeti gyakorlathoz. A Thyssen-Bornemisza Art Contemporary Alapítvány olyan multidiszciplináris projekteken keresztül akarja ezt elérni, amelyek eltérő formáikban szakítanak a művészi kifejezést meghatározó és kategorizáló hagyományos határokkal, ugyanakkor képessé teszik a közönséget a kortárs művészeti kifejezésmódok megélésére. Az alapítvány innovatív munkája a Thyssen-Bornemisza család negyedik generációs művészetet támogató és műgyűjtő elhivatottságának lényege.Megnyitó: 2006. november 22. 19:00
Megtekinthető: 2006. november 23 – 2007. március 30.
Nyitvatartás: kedd – péntek 12:00-18:00
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |