Jelentősen megújult a színházi szakmák egyetlen országosan reprezentatív szakszervezete, az idén 105 éves Színházi Dolgozók Szakszervezetének (SzíDoSz) országos vezetősége, miután a 2024. április 8-án, hétfőn megtartott tisztújító küldöttgyűlésen megválasztották az új országos ügyvezető elnökséget. A következő öt évben országos elnökként Savanyu Gergely, a soproni Petőfi Színház színművésze, a soproni alapszervezet elnöke irányítja a 17 fős elnökséget. A két országos alelnök Makranczi Zalán színművész, a szinkron alapszervezet alelnöke és Kovács Éva Rebecca színművész, a szabadfoglalkozású művészek alapszervezetének titkára lett. Az elnökségi tagok többsége is kicserélődött. Az új elnökség programjában az érdekképviseleti funkció megerősítése szerepel az első helyen.
Tisztelt Szakszervezeti Tag!
2022. június 28-án a Képzőművészek, Iparművészek és Művészeti Dolgozók Szakszervezete végre megtartotta tisztújító Küldöttgyűlését.
Százezer forint támogatást kap minden friss diplomás színész az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesülettől.
Ha gyermeke "tanulási problémára" vagy "viselkedési rendellenesség" miatt pszichiátriai szereket szed, és úgy érzi, hogy a gyermek állapota semmit sem változott vagy rosszabbodott emiatt, keresse az Állampolgári Bizottság az Emberi Jogokért Alapítványt. Az alapítványtól ingyenes tájékoztató kiadvány is kérhető a hiperaktivitás témájában.
Ha Ön vagy szerette segítségre számított a pszichiátrián, de ehelyett borzasztó tapasztalatai voltak (pl. bántalmazás, egészségkárosodás, gyógyszerfüggőség), hívja ingyenes jogsegélyszolgálatunkat!
A járvány miatt csak technikai közvetítéssel tudott összejönni december 7-én a Kongresszus által választott új Szövetségi Tanács, amelyben persze sok olyan kollégánk kapott újra bizalmat, akik már évek, évtizedek óta végzik ezt a munkát választóik töretlen bizalma mellett.
Kifütyült komédia a Zöld Dombon
Dátum: 2007. július 26., csütörtök, 12:30
Botrányt ugyan nem okozott, de nagyon is vegyes fogadtatásban részesült szerda este Bayreuthban a 96. Bayreuthi Ünnepi Játékok nyitó előadása.
Richard Wagner (1813-1883) Nürnbergi mesterdalnokok című operája a zeneszerző dédunokájának, a 29 éves Katharina Wagnernak a rendezésében: pfuj-kiáltások kísérték az elismerést kifejező tapsot, amikor a rendezőnő - szemmel láthatóan idegesen - megjelent a függöny előtt. Az előadást felfokozott várakozás előzte meg, mivel Richard Wagner 1868-ban komponált, egyetlen komikus zenedrámáját a Zöld Dombon 1956 óta Katharina előtt kizárólag a Wagner-család tagjai rendezték: Wieland Wagner két, Wolfgang Wagner pedig három alkalommal, és azért is, mert a 87. életévét betöltött Wolfgang Wagner nyugalomba vonulásának kérdése már évek ót napirenden van és az utódlásra jó esélye lehet a második házasságából született lányának, Katharinának. A 29 éves Wagner-dédunoka úgy értelmezte az opera mondanivalóját, mint a művészetről folyó vitát és rendezésével a hagyomány és a haladás összeütközését akarta kifejezni. A kritikusok szerint a legcsekélyebb tiszteletadás nélkül, gúnyosan viszonyult dédapjának alkotásához, amit egész sor nevetséges jelenet is kifejezett. A csak ritkán felismerhető dramaturgiai vonal helyett bizarr panoptikumot varázsolt a színpadra, ahol Uropa Richard alsónadrágban táncolt, meztelen férfi bújt elő egy ládából és a végén rövid úton elégették a rendezői gárdát. A Katharina által előzetesen meghirdetett "szembenállás a nácizmussal" csupán arra korlátozódott, hogy Hans Sachs a végén nevetséges Hitler-figurának tűnt, miközben az egykori náci szobrász, Arno Beker két szobra kiemelkedett a parkettből. A fesztivál nyitóelőadásának igazi kellemes meglepetése, mondhatni felfedezettje a Beckmessert alakító Michael Volle. Tetszést aratott Stolzing szerepében a lírai tenor Klaus Florian Vogt is. Halványnak bizonyult ellenben Eva szerepében az eleinte józan kamasznak tűnő, később azonban csábító asszonnyá fejlődött Amanda Mace. A karmester Sebastian Wigle az első pillanattól kezdve került minden pátoszt és a rugalmas zenei interpretációra összpontosított. Összességében a publikum többsége elégedetlenségének adott hangot, ami nemcsak a rendezésre, hanem egyes énekesek teljesítményére is vonatkozott, különösen Franz Hawlata (Hans Sachs) és Amanda Mace (Eva) esetében. Az első felvonást még általában jóindulatúan fogadta a közönség, amikor azonban a második felvonásban lezajlott indokolatlan verekedés után meztelenül álltak ott a művészetek őrzői, a közönség már nem volt többé "útitárs", a végén, midőn túlméretezett álarcokban jelentek meg szereplők a színpadon, Beckmesser egy ládából meztelen férfit "varázsolt elő", kezében szexis babával, a fiktív rendezői gárdát pedig ládába zárták és felgyújtották, az már túl sok volt az operabarátok nagy többségének. Katharina Wagner nem szerelmi drámának, hanem "a művészetről és a hagyomány és újítás közti konfliktusról szóló operának" tekintette a Nürnbergi mesterdalnokokat - állapították meg a kritikusok. (MTI-Panoráma)
Hozzászólás
Hozzászólások
|
|
Galéria
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Kodály Zoltán azon kevesek közé tartozott, aki nem félt Rákosi Mátyástól. Egyszer egy ünnepi fogadáson a „bölcs" vezér rosszallóan mondta Kodálynak:
„ A Kaviár és lencse című bohózatban a szövegkönyv szerint kinyílik az ajtó, a közönség megpillant, pisztolylövés, a szívemhez kapok és felkiáltok: „Meglőttek!...Gyilkosok!...” – És összeesem. Az egyik előadáson a pisztoly csütörtököt mondott. De hát nekem el kellett hunynom ott a helyszínen. Mit tehettem?...
Aforizmák
„ Ha már Ádám evett a tudás fájáról, evett volna eleget."
Kner Izidor
|
|