Nyitott szemmel, érzékenyen
Dátum: 2010. október 26., kedd, 7:52
November 27. és december 4. között kilencedik alkalommal rendezik meg a Kortárs Drámafesztivált Budapesten, több helyszínen, változatlan céllal: a magyar színház legjobbjait bemutatni külföldi vendégeinknek, valamint innovatív külföldi előadásokat kínálni a magyar közönségnek.

A hagyományos vendégország-program fókuszában ezúttal az Amerikai Egyesült Államok színháza áll: a szervezők igyekeznek kísérletező és műfaji határokat feszegető produkciókat megmutatni a nézőknek a Trafó és a MU Színház színpadán. A Kortárs Drámafesztivál vendégország-programjában a nézők olyan előadásokat láthatnak, amelyek finoman, a színház eszközeivel reflektálnak az aktuális kis- és nagypolitika eseményeire, miközben a felszínen az amerikai álmot: a csillogást, a boldogságot, a gyönyört kínálják.

Az amerikai program részeként Reggie Watts Szóló élő struktúrákra című performanszát mutatja be a KDF és a Trafó november 29-én este fél 10-kor.

„Bobby McFerrin és Sacha Baron Cohen elképesztő keveréke” – írja Reggie Wattsról a Jam Entertainment. És Watts valóban nehezen azonosítható színpadi alkotó: zenész, dadista komikus, heves társadalomkritikus, hip-hop művész és elképesztő énekes-előadőművész, tíz oktávnyi hangterjedelemmel és egyedülálló színpadi jelenléttel. Nyitott szemmel, érzékenyen és elképesztő találékonysággal mond intelligens kritikát, miközben a könnyünk folyik a nevetéstől. Előadásaiban humor, társadalmi és politikai szatíra keveredik az opera és a beat-boksz műfaji sajátosságaival.

A seattle-i Cornish College of Art jazztanszakának elvégzése után számos zenekart erősítő, majd színházi munkába fogó, hihetetlenül sokoldalú Watts beutazta a világot improvizatív, szívhez szóló előadásaival: fellépett a Sydney-i Operaháztól kezdve Párizson és Kölnön át Reykjavíkig csaknem az egész földkerekségen. Most először látogat Budapestre a 9. Kortárs Drámafesztivál vendégország-programjának keretében, amelyben idén bemutatkozik a kísérletező és műfaji határokat feszegető alkotókat felvonultató New York-i Performance Space (PS) 122. Agyban, szívben, humorban, iróniában nem lesz hiány.

Fellépése mellett Reggie Watts november 27-én és 28-án magyar freesylereknek és zenészeknek tart műhelymunkát, melynek eredménye ugyancsak látható november 29-én este 9-től a Trafóban.

 

 

További információ: www.dramafestival.hu

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
A múlt század francia irodalmának egyforma büszkesége a két Dumas: apa és fia. Az öreg Dumas leghíresebb, legismertebb művei a „Három testőr" és a „Gróf Monte Christo" sorozat. A fiatal Dumas legjobb műve a Kaméliás hölgy, amely Puccini Traviata című operája szövegköny-vének alapjául is szolgált.
 
Alexandre Dumas egyik leghíresebb regénye A három testőr. A regényben címe ellenére mégis négy testőr szerepel: Athos, Porthos, Aramis és D'Artagnan. Egy olvasó meg is írta Dumas-nak, hogy a regény címében tévedett, mire az író így válaszolt:
Aforizmák
„ Az, hogy egy tojásra azt mondom, hogy büdös, nem jelenti azt, hogy jobbat tudok helyette tojni."
George Bernard Shaw
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ