Sajátos ötvözetek
Dátum: 2005. december 5., hétfő, 12:58
Dariusz Gorczyca azon alkotók közé tartozik, akik az extrém művészeti megfogalmazásokban soha nem lépik túl a határt, így megmaradhatnak az analizáló művész pozíciójában. A szinte minden művészeti ágban otthonosan mozgó „tudatalatti mérnök“ két új, minden bizonnyal látványos és izgalmas performance-szal (The Dead Bed, Last Sunday) mutatkozik be december 7-én 18-órakor a Millenáris Parkban.

The Dead Bed, Last Sunday: Dariusz Gorczyca (Krakkó) előadása

Az Intro Fesztivál kísérőrendezvénye

Fogadó-Padlás

Dariusz Gorczyca képzőművész, rendező, performance- és intermédia művész, és még sorolhatnánk. A kiállításairól (Camera Anatomica), extrém színházi előadásairól (Teatr Sytuacji) és performance-airól (Re-animation) Magyarországon is jól ismert lengyel művész előadásaiban az extrém, bár ugyanakkor „bársonyos“ szituációk sajátos ötvözésével hívta fel magára a figyelmet. Azon művészek közé tartozik, akik az extrém művészeti megfogalmazásokban soha nem lépik túl a határt, így megmaradhatnak az analizáló művész pozíciójában. A szinte minden művészeti ágban otthonosan mozgó „tudatalatti mérnök“ két, új, minden bizonnyal látványos és izgalmas performance-szal (The Dead Bed, Last Sunday) mutatkozik be a Millenáris Parkban.

Dariusz Gorczyca 1966-ban született Chrzanówban. Tanulmányait 1986-ban kezdte el a krakkói Képzőművészeti Akadémia grafika szakán, ahol egy egyéni interdiszciplinális tanterv alapján - a festészet, szobrászat, rajz és színház elemeinek ötvözésével - 1991-ben szerzett diplomát.

1987-ben alapította meg képzőművészeti ihletésű szituáció színházát (Teatr Sytuacji), mely a neodadaizmus, pop-art és az object-art irányzataira vezethető vissza. Tadeusz Kantor színházához hasonlóan nála is fontos szerepük van a művész által tervezett képzőművészeti elemeknek. A Teatr Sytuacji jelentősebb előadásai: az Ikarusz bukása (Krakkó, 1988); Holland performance (Den Helder, 1989); A változások rituáléja (Krakkó, 1990); Az árnyék birodalma (Krakkó, 1993); Dichotomos I. (Szeged, 1998); Dichotomos II. (Frankfurt, 2000).

A '90-es évek elejétől performance-eket mutat be, mint például: Test és ornamens (Krakkó, 1992); Anatómiai preparátum (Genf, 1997); Anatómiai szeánsz (Rieti, 1998); The Last Sunday (Nove Zamky, 1999); Hormonális változások (Wrocław, 2001); Re-animation (Párizs, 2002); U.S. Performance (Lexington, 2002); Dead bed (Budapest, 2003).

Dariusz Gorczyca munkásságában a színház és a performance mellett az objektumok, installációk, a rajz és fotó egyaránt jelen van. Közel 30 egyéni kiállítása volt - elvből nem vesz részt csoportos kiállításokon - többek között Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Svájcban, az USA-ban, Szlovákiában és Magyarországon. Számos művészet- és színházelméleti munka szerzője.

A belépés díjtalan.

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Molnár Ferenc jókedvű társasággal vacsorázott egy óbudai vendéglőben. Az asztalok között állandóan ott lábatlankodott egy szemtelen kiscsirke, le-lecsapva a morzsákra.
 
Jávor Pál nemcsak a színpadon és a filmekben szeretett mulatni, hanem a szabad idejében is. Még fiatal színész volt, amikor egy éjjel az egész havi fízetését elszórakozta.
Aforizmák
„ Nem szabad haragudni a divatra, hisz olyan fiatalon hal meg."
Jean Cocteau
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ