Jelentősen megújult a színházi szakmák egyetlen országosan reprezentatív szakszervezete, az idén 105 éves Színházi Dolgozók Szakszervezetének (SzíDoSz) országos vezetősége, miután a 2024. április 8-án, hétfőn megtartott tisztújító küldöttgyűlésen megválasztották az új országos ügyvezető elnökséget. A következő öt évben országos elnökként Savanyu Gergely, a soproni Petőfi Színház színművésze, a soproni alapszervezet elnöke irányítja a 17 fős elnökséget. A két országos alelnök Makranczi Zalán színművész, a szinkron alapszervezet alelnöke és Kovács Éva Rebecca színművész, a szabadfoglalkozású művészek alapszervezetének titkára lett. Az elnökségi tagok többsége is kicserélődött. Az új elnökség programjában az érdekképviseleti funkció megerősítése szerepel az első helyen.
Tisztelt Szakszervezeti Tag!
2022. június 28-án a Képzőművészek, Iparművészek és Művészeti Dolgozók Szakszervezete végre megtartotta tisztújító Küldöttgyűlését.
Százezer forint támogatást kap minden friss diplomás színész az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesülettől.
Ha gyermeke "tanulási problémára" vagy "viselkedési rendellenesség" miatt pszichiátriai szereket szed, és úgy érzi, hogy a gyermek állapota semmit sem változott vagy rosszabbodott emiatt, keresse az Állampolgári Bizottság az Emberi Jogokért Alapítványt. Az alapítványtól ingyenes tájékoztató kiadvány is kérhető a hiperaktivitás témájában.
Ha Ön vagy szerette segítségre számított a pszichiátrián, de ehelyett borzasztó tapasztalatai voltak (pl. bántalmazás, egészségkárosodás, gyógyszerfüggőség), hívja ingyenes jogsegélyszolgálatunkat!
A járvány miatt csak technikai közvetítéssel tudott összejönni december 7-én a Kongresszus által választott új Szövetségi Tanács, amelyben persze sok olyan kollégánk kapott újra bizalmat, akik már évek, évtizedek óta végzik ezt a munkát választóik töretlen bizalma mellett.
Testrendszerek memóriája
Dátum: 2009. április 20., hétfő, 8:06
Ki Eszter Salamon? Egy rendkívül tehetséges magyar koreográfus, aki külföldön hatalmas ismertségnek, elismertségnek örvend, ám itthon alig láthattuk. Eddig. Dance N° 1 című darabjának középpontjában az emberi test, a folyamatosan változó, alakuló test áll. Elmélyült testismereti, testtudati megfigyeléseken alapul, ugyanakkor lehengerlően szellemes, könnyed alkotás, amely - a fények, a hangok és a változó jelmezek körforgását kihasználva kifejezetten frivol játékot űz a nézői érzékeléssel.
A színpadon két nő. Egyenrangú társak, mindketten táncosok, mindketten koreográfusok. Egyikük Christine de Smedt, a Les Ballets C. de la B. táncosa. Salamon Eszter a másik. Utóbbit világszerte úgy ismerik, hogy Eszter Salamon, hiszen a budapesti Táncművészeti Főiskola elvégzése és az akkor Markó Iván vezette Győri Balettnél tett rövid kitérő után, más irányt vett alkotói pályája. Először Franciaországban, majd Németországban dolgozott, most a legismertebb fesztiválok és táncközpontok (Kunstenfestivaldesarts, Choreographischen Zentrum Pact Zollverein) megrendelésre készíti új darabjait. Ma Nagy József után szerte világon ő az egyik legismertebb magyar táncos, koreográfus. Most először szerepel önálló művel Magyarországon.
A Dance N° 1- egy sorozat második állomása: Salamon Eszter folytatja a 2006-os Nvsbl című darabjával megkezdett kutatást. Gondolkodásának középpontjában a speciális testgyakorlatokon (Body-Mind Centering, stb.) alapuló testi kifejezések technológiája áll, a megfigyelés folyamata, a képzelőerő, az érzékelés és a testrendszerek memóriája.
Előadások: május 8-án és 9-én 20.30-kor a Trafóban
Koncepció: Eszter SALAMON Előadó és koreográfus: Christine DE SMEDT, Eszter SALAMON Fény: Sylvie GAROT Hang: Terre THAEMLITZ Technikai rendező: Raphael VINCENT Szervező: Alexandra WELLENSIEK Produkciós asszisztens, jelmezkivitelző: Isabelle DECANNIÈRE
Hozzászólás
Hozzászólások
|
|
Galéria
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Gombaszögi Ella társasági ember, nagy kártyajátékos volt, de csak olyanokkal játszott, akik legalább olyan jók voltak, mint ő. A játszmákból nem ritkán vesztesként került ki, de ezt nem bánta, mert legalább volt alkalma egy kis zsörtölődésre.
„A román Farsang című darabot az aranyos Both Béla, aki nagyszerű színházi rendező és színházalapító, olyan szigorúan állította színpadra, hogy az előadás ettől dögunalomba fulladt. Tulajdonképpen a darab ki lett fordítva önmagából, mintha egy nercbundának a bélését viseltük volna. Már a főpróbán megbuktunk.
Aforizmák
„ A képmutatás a bűn hódolata az erény előtt."
La Rochefoucauld
|
|