Frenák Pál és társulata a Trafó színpadán
Megalkuvások hálójában
Dátum: 2010. március 26., péntek, 16:18
Magány, vágy, szerelem, testiség, erőszak, hatalom, kiszolgáltatottság, birtoklás, őszinteség, képmutatás… Frenák Pál - már-már kényszeresen – olyasmivel viaskodik, amivel mindenki találkozik a maga életében, legfeljebb nem vívja meg küzdelmét olyan élet-halálra szóló elszántsággal, ahogy azt az InTimE táncosai teszik a színpadon.

A női és a férfi szerepek, a magány és az együttlét, a fájdalom és az öröm, a személyesség és a tárgyiasultság fölfokozott táncszínpadi lüktetése bizony arra kényszerít, hogy önmagunkra ismerjünk.

A színpadon öt táncos, akik hol kívülről, a távolból, mozdulatlanul és idegenként szemlélik a többiek küzdelmét, hol maguk válnak főszereplővé. Hogyan válhat, és válhat-e egyáltalán valóságossá számukra a Másik? Maradhat-e mindörökre beteljesületlen az iránta való vágy? Frenák visszatérő kérdése, hogy a Másikkal és az önmagunkkal szembeni megalkuvás milyen mértékben szövi át az életünket; hogy mennyire hatja át az öncsalás és őszintétlenség a saját testünkhöz fűződő viszonyunkat is.

Az InTimE különleges előadás a társulat életében: idén ezzel a darabbal tértek vissza Párizsba. 2004-ben nyílt meg a francia fővárosban Franciaország Nemzeti Táncközpontja (Centre National de la Danse, CND). A tánc francia fellegvárában való bemutatkozás önmagában óriási szakmai siker, amelyet ennek köszönhetően felfokozott várakozás előzött meg. Rosita Boisseau, a Le Monde újságírója a következő szavakkal csigázta fel a franciákat: „A fizikalitás határait feszegető munkájának nyersessége, az emberi ösztönök pszichológiai pontossága kirobbanó erejű előadást hoz létre. A magyar Frenák Pál InTimE c. darabja hat harcra kész táncossal és egy vörös kanapéval a zsigerekből eredő tánc határait egyre messzebb tolja. A magányra, a szexualitásra építkező érzelmek és vágyak összetettsége egy dinamikus és feszes partitúrát hoznak létre. (…) Mélyen fájdalmas előadás.”

"Micsoda érzékiség, micsoda erotikus töltet!", írja lelkesen a Nouvel Observateur hasábjain Odile Benyahia-Kouider és Raphaël de Gubernatis, majd így folytatják: "Művészileg mindez mégsem érne sokat, ha a rendkívül pontosan kigondolt, strukturált koreográfia, mely állandó veszélynek teszi ki a határait feszegető testet, nem szolgálná az InTimE lényegét jelentő, gesztusokban kifejezésre jutó értelmet."

S az InTimE szemmel láthatóan nem okozott csalódást a francia közönségnek. Mind a három nap – a CND-ben is szokatlan módon – teltházzal, a lépcsőkön is ülve nézték az előadást.

Az InTimE feszességét, lüktetését nem csak a francia közönség élvezhette. Ugyanis a CND együttműködésben áll az Artéval, mely az Interneten keresztül a kultúra demokratizálásának jegyében hónapokon át elérhetővé teszi honlapja Live Web funkcióján keresztül a február 24-én felvett InTimE előadást, így bárki részese lehet az élménynek.

A hazai közönségnek ismét alkalma nyílik arra, hogy élőben nézze meg ezt a túlfűtött, energikus, vibráló, erotikus előadást április 9-én, 10-én és 11-én este a Trafóban.

Koreográfia: Frenák Pál

Táncosok: Fekete Zoltán, Holoda Péter, Jantner Emese, Jónás Zsuzsa, Kolozsi Viktória, Nelson Reguera

Zene: Gilles Gauvin
Jelmez: Szabó Gergely
Technikai vezető: Molnár Péter
Technika (fény): Marton János
Technika (hang): Hajas Attila

 

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
élet 2010-03-26 19:53 | Válasz erre | #1
Imádom Frenákékat!:)

Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Tanára szemére vetette, hogy szórakozásból fest.
 
Shaw nyomtatott meghívót kapott egyik hölgyismerősétől, akit különösebben nem kedvelt.
Aforizmák
„ Soha a szobrot nem fogja az oltáron imádni az, aki fatörzs korában ismerte a kertben. "
Gracián
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ