(200%) tánc a Trafóban – tavasszal is!
Dátum: 2012. január 20., péntek, 7:45
A 200% tánc névvel fémjelzett sorozatában a Trafónak 2008 óta programról-programra világhírű koreográfusok táncelőadásait hozzák el: olyan darabokat, amelyekben a tiszta tánc szépsége dominál – a tökéletes kompozíció, a kidolgozott látvány, a mozdulatok dinamikája, a zene atmoszférateremtő ereje, az érthető, átgondolt forma.
Kanada egyik legújítóbb szellemű koreográfusa Crystal Pite egy igazán különleges előadással érkezik újra Budapestre – a Dark Matters című est (február 17-18.) első része marionett-játék: báb éled öntudatára és lázad fel alkotójával szemben a sötétből előbukkanó, alaktalan árnyak segítségével.  Az előadás második felében pedig Pite 7 kiváló táncosának mozdulatai idézik vissza az előző részben látott marionett finom mozgását, csakúgy, mint az irányítottság és a szabad akarat harcát.

A koreográfus, Crystal Pite karrierje egyébként már címszavakban is lenyűgöző: 1996-ban csatlakozott a William Forsythe vezette Ballet Frankfurt társulatához, 2001-ben Vancouverbe visszatérve alapította meg társulatát Kidd Pivot néven. Készített darabot a Netherlands Dance Theatre, a Ballett Frankfurt, a Les Ballets Jazz de Montreal és számos más társulat, valamint független táncosok számára.



Április végén immár harmadik alkalommal látható a Trafóban a Franciaországban élő izraeli táncművész, a tiszta tánc műfaját mesterien művelő kiváló koreográfus és új előadásában kortárs zeneszerzőként is nagyot alkotó Emanuel Gat.  

2009-ben lendületes salsa egy perzsaszőnyegen, 2010-ben két gyönyörű, hipnotikus erejű duett, most 2012-ben pedig egy nem csupán címében briliáns nagyszínpadi koreográfia. A Brilliant Corners című előadás (április 28-29.) tíz táncos koreográfiai játszótere - magával ragadó profizmus, tánc és zene hihetetlen intenzitású, lenyűgöző harmóniája. Mozdulat és zene ilyen magas fokú, érzékeny összefonódását talán csak a világhírű belga társulat, a Rosas esetében láthattunk eddig…

…s ha már Rosas: a Bartók/Mikrokosmos tavalyi hatalmas sikere után egy másik korai Anne Teresa De Keersmaeker-darab látogat el hozzánk májusban – ami kihagyhatatlanná teszi ezt az előadást, az az, hogy a produkcióban a legendás táncos-koreográfus maga is színpadra lép!

A két táncosra írt koreográfia Steve Reich minimalista zenéjére reflektál: a repetitív ismétlés finom változásaiból, az együtt és külön mozgásból felépülő szerkezet egyszerre nyűgöz le óramű-pontosságú kidolgozottságával és elemi erejével. A Fase című előadás és a kortárs tánc belga nagyasszonya májusban (május 15-16.) látható a Trafó nagytermében!

 

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Az 1946-os Csongor és Tünde felújítás egyik legemlékezetesebb színészi alakítása Gobbi Hilda nevéhez fűződik. A fiatal művésznő Mirigy-boszorkány félelmetes figuráját a magyar népmesék szellemében formálta meg, – s a visszataszító, csúf, vén szipirtyó, különösen az ifjúsági előadások közönsége körében, meglepően népszerű lett.
 
Victor Hugo a nagy francia író egyszer sürgős munka előtt állt. Mivel nem bízott eléggé abban, hogy végig kitart feladata mellett, félig levágta a szakállát és félig a haját, az ollót pedig kidobta az ablakon.
Aforizmák
„ Ha egyedül vagyok egy szobában, akkor ember vagyok. Ha bejön egy nő, akkor férfi lettem. És annyira vagyok férfi, amennyire nő az, aki bejött."
Karinthy Frigyes
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ