"Úgy gondolom, hogy az utódomnak, aki a következő műsoráért már felelős lesz, a hivatalba lépését megelőző félévet velem, velünk kell töltenie. Hiszen az elsőrendű célom az, hogy a táncszínházat precízen, rendben adjam át a jövendő ügyvezetőnek" - hangsúlyozta Török Jolán, akinek megbízatása december 31-ig szól.
Ertl Péter, aki 2006-tól a Nemzeti Táncszínház igazgatóhelyetteseként tevékenykedik, elmondta az MTI-nek, hogy nem csupán a helyzet hozta úgy hogy pályázzon. "Gyermektáncosként kezdtem, majd elvégeztem a Magyar Táncművészeti Főiskola klasszikus balett és néptánc mester szakát. A Honvéd Táncszínház aktív táncosa, később tánckari asszisztense, koreográfusa lettem. A táncos éveim vége felé már részt vettem kisebb-nagyobb szervezési munkákban, és úgy éreztem, ez a váltás nekem menni fog. Azt hiszem, elmondhatom, hogy tiszta, egyenes út vezetett az NTSZ igazgatóhelyettesi posztjáig. Ami azután adta, hogy pályázzak az ügyvezető igazgatói helyre."
Ertl Péter igazgatói megbízása 2013. január 1-jétől 2017. december 31-ig tart.
"Fontos a zökkenőmentes átmenet, mert úgy látom, hogy a kultúra, különösen a táncművészet igen nehéz helyzetben van. Vonatkozik ez az együttesekre, a művészekre, a színházakra, és sajnos a közönségre is, tehát a művészeti szcéna mindegyik szegmensére. A megőrzés és a megújítás filozófiája alapján szeretném végezni a munkámat" - hangsúlyozta Ertl Péter.
Azokat az értékeket, amelyek az elmúlt 12 évben a Nemzeti Táncszínházban keletkeztek, feltétlenül meg kell őrizni, ezekre támaszkodni kell - vélte az új ügyvezető. Ami pedig korszerűsítésre szorul, azt megújítani. Ilyen a közönség ma még nem jelentős fogyatkozásának megállítása, a folyamat visszafordítása.
"A színházi közönség fizetőképessége csökkent, pedig sokkal többen szeretnének előadásokra járni, mint ahányan eljutnak. Minden energiánkat mozgósítanunk kell, hogy az előadásokon magas legyen a látogatottság, hiszen a táncosok a produkciókba hatalmas erőket tesznek, ezeknek +hasznosulniuk+ kell."
A gyermekelőadásokban fantasztikus repertoárt alakított ki a színház, így nagyon stabil óvodai és iskolai közönségbázisuk alakult ki. "Sok az áldozatos, minden ellenhatású tényezővel szemben is aktív pedagógus, hozzák a gyerekeket, mert hisznek a táncszínházban, a táncművészetben. Ezt a kört minden áron meg kell tartanunk. Fontosnak tartom a táncszínházi beavató programjainkat. A gimnazista és egyetemista korosztályban nem nagy divat a színházba járás, az ő meghódításukat is folytatni akarom."
(MTI)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |