A szív és az ész meséje
Dátum: 2006. október 26., csütörtök, 20:40
A magával ragadó Ros Warby Swift című darabjával hosszú idő után egy újabb ausztrál művész mutatkozik be november 3-án és 4-én a Trafóban. A Swiftben a koreográfus két művésszel, a zeneszerző/csellós Helen Mountforttal és Margie Medlin látványtervezővel dolgozik együtt, azonos súllyal kezelve a mozgást, a zenét és látványt.
Az előadás a női karakterek több arcúságával játszik, alkotóelemeire bontja a figurákat, hogy aztán másképp rakja újra össze. A színpadi nőalak újra- és újraképződik, más és más árnyalatokat nyer zenéből, színből, fényből, mozdulatokból. Az előadás egyszerre két közegben is mozog: a színpadon olyan világ tárul a néző szeme elé, mint Alice-nek Csodaországban. Folyton változó terek, egymásba nyíló, majd lezáródó átjárók. Egy végletekig letisztult, mégis bonyolult világ „falai” között táncol Warby, aki hol elveszett kislányként, hol kobold-szerű lényként, hol vörös ruhás dívaként létezik ebben a különös (vetített és valós) térben.

A képzőművészeti installációként is értelmezhető díszlet hajlított falakból, fényből és tüllökből álló sarkában ül csellójával a zenész, hangokból építve fel a világot, mely végül tökéletes szintézist alkot a látvánnyal és a koreográfiával.
Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Miután Heltai Jenő nem kérhetett szabadalmat szellemes mondásaira, sűrűn érte az a „megtiszteltetés", hogy ötleteivel mások neve alatt találkozott.
 
X. Ince pápa, amikor meglátta tulajdon arcképét, amelyet Velázquez festett, így kiáltott fel:
Aforizmák
„Mire az ember megöregszik, a gyertya többe kerül, mint a születésnapi torta."
Bob Hope
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ