„Az a fajta táncszínház, amit mi itt Miskolcon csinálunk, nem azt helyezi a középpontba, hogy történeteket meséljen el. Nem irodalmi alapanyagokat hűen követő adaptációkra törekszünk. Mozdulatok, cselekvések, színpadi történések sorozatából építkezünk, amelyek mindegyikének magában kell hordoznia egy gondolat egészét. Ez a gondolat pedig jelen esetben nem más, mint a mágikus, bűnös, rosszra vivő hatalom, a hatalommal való visszaélés gyakorlata. Ennek megtestesítője Cipolla: ő a gonosz, az erejét rossza használó szimbolikus alak. Nekem tehát Cipolla elsősorban azt az örök figurát jelenti, aki képes a társai felett uralkodni az ördögi erő megtestesítőjeként.
Krámer György – Cipolla
„Ki gondolta volna, hogy 2006 őszén mindennapi életünk eseményei, a közélet alakulása ennyire szembe jön azzal, amit hatalomról, a tömegről, a manipulálhatóságról ezzel a darabbal megpróbálok elmondani. Ha a társadalomban ilyen elmozdulások, remélhetőleg végső soron pozitív változások következnek be, akkor nekünk erről lehetőségünk és kötelességünk a magunk művészi, táncszínházi nyelvén megnyilatkozni."
Kozma Attila rendező-koreográfus
„A darab végére világossá kell válnia, hogy Cipolla, vagyis a gonosz szempontjai, értékei nem győzhetnek."
Majoros István – Öltönyös úr
CIPOLLA
táncdráma
Cipolla: Krámer György
Öltönyös úr: Majoros István
Férfiak: Fűzi Attila, Gál Lóránt, Lukács Ádám, Újhelyi István
Nők: Balogh Borcsa, Bocsi Eszter, Józsa Gabriella, Kürti Zita
Díszlet- és jelmeztervező: Takács Enikő
Konzultáns: Szemán Béla
Zenei montázs: Kozma Attila
Díszletfotó: Éder Vera
Világítás: Kramcsák János
Kellék: Lichtenstein Pál
Színpadmester: Balázs András
Koreográfus-asszisztens: Fűzi Attila
Ügyelő és rendezőasszisztens: Gribovszky Pál
Koreográfus-rendező: Kozma Attila
Bemutató: 2006. december 15. - 20 óra
Csarnok
További információk: www.mnsz.eu
Képek: Bócsi Krisztián
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |