A jövő vasárnapig tartó kortárs művészeti programsorozat pénteken és szombaton Kovács Gerzson Péter 1991 telén színpadra állított darabjával, az Ideiglenes címmel indul a Trafóban. Mint arra a TanzDanz közleménye rámutat, ez az évforduló talán az utolsó alkalom, hogy a hajdani, legendás Ideiglenes cím még egyszer színpadra kerüljön.
A MU Színházban a Tranzit című produkciót tűzik műsorra szeptember 28-án, szeptember 29-én a Bankett című darabot láthatja a közönség, szeptember 30-án pedig a Magenta II. szerepel a programban.
Az ismertető szerint a TranzDanz motívumai között egyaránt felfedezhetőek az archaikus kultúrák jelképeire és a mai globalizált világ képeire való utalások. Sokszor bőséges teret engedve az improvizációnak, olyan sajátos, képzeletbeli folklórt keltenek életre, amelyben kitüntetett szerepet játszik a darabjaikat kísérő élőzene, többek között a Dresch Quartet, Szelevényi Ákos, Sáry László, Árvai György, DJ Palotai és a Magony muzsikája.
A mozgás és a zene ötvözése mellett előadásaik gyakran multimédia jellegűek: meghatározó bennük a vizuális, az akusztikus és a mozgáselemek játékos dinamikája. A Kovács Gerzson Péter által teremtett színpadi világítási nyelv szintén emblematikus jellemzője a TranzDanz előadásainak - olvasható az összegzésben.
A jubileumi válogatásba bekerült darabokról szólva az ismertetőben kitérnek arra, hogy az eredetileg szóló táncnak indult, Dresch Mihály zenéjére koreografált Ideiglenes cím egy új, innovatív módon megalkotott nyelvet hozott létre, amelyben az alkotórészek - a kárpát-medencei néptáncok, a kortárs tánctechnikák, a dramatikus színjátszás és az abszurd, a jazz-, a kortárs- és a népzene, a szcenikai eszközök használata és a dramaturgia - mellérendelt viszonyba kerültek egymással.
A Tranzit című darabról az összegzés a koreográfust idézi: „a tranzit az emlékezet metaforája: állandóan változó tartalmú, táguló-szűkülő, színesedő-szürkülő, átmeneti és állandó lakókkal teli tér. Ők alkotják személyes, egyedi tapasztalatainkat, álmainkat, képzeletünk nyomait, tudásunkat, kultúránkat, emlék-valóságunkat".
A Bankett című alkotás „jellegzetesen közép-kelet európai Gesamstkunstwerk, nem mindennapi táncelőadás a kispolgári lét visszásságairól DJ Palotai zenéjére" - áll az ismertetőben. A darabban a magyar táncművészet számos irányzatát, stílusát (klasszikus balett, kortárs tánc, néptánc) reprezentáló, fiatal művészek lépnek fel.
A Magenta II. című produkció táncosai és zenészei - akikkel a 2006-os Magentában is együtt dolgozott a koreográfus - a látszólagos kulturális ellenpólusok (néptánc-kortárs tánc, népzene-kortárs zene) egyesítése által hoznak létre új magyar kortárs táncot, zenét.
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |