Kanadai kortárs táncelőadás a Müpában
Dátum: 2007. október 30., kedd, 8:12
Először lép fel Magyarországon a kanadai La La La Human Steps; a québeci együttes alapító-koreográfusa, a világhírű Éduard Lock legújabb alkotásával vendégszerepel november 1. és 3. között Budapesten, a Művészetek Palotájában – közölték a szervezők.

A formabontó produkcióiról ismert Éduard Lock Amjad című alkotását áprilisban mutatta be együttese. A koreográfust leginkább a romantika olyan jól ismert művei inspirálták, mint a Hattyúk tava és a Csipkerózsika, s ezek újragondolásával, átértelmezésével hozza egy fedél alá a tradíciót és a modernitást - olvasható az előadásról szóló ismertetőben.

Éduard Lock új darabjában is folytatja útját a test extrém és absztrakt entitásként való újrafelfedezésében. „Célja a test megszabadítása minden funkcionalitástól, egészen az absztrakcióig, ahogyan azt a romantikus balett is teszi" - idézik a szervezők a Libération című francia lapot.

A kanadai együttes előadásában a kortárs technikák terén is nagy rutinnal rendelkező balett-táncosok lépnek színpadra, köztük olyan művészek, mint Andrea Boardman, aki csaknem tíz évig volt a Grand Ballets Canadiens vezető táncosa, valamint Xuan Cheng, a Sanghaji Nemzetközi Balettverseny 2004. évi győztese, akik ma már mindketten a La La La társulat tagjai.

Az eredeti Csajkovszkij-műveket Gavin Bryars angol zeneszerző értelmezte újra és adaptálta az előadást élőben kísérő kamarazenekarra. A kompozíció egyes részeiben a Blake Hargreaves által tervezett kísérleti elektronikus hangszerek is megszólalnak. A díszletet a világszerte ismert kortárs kanadai szobrász, Armand Vaillancourt tervezte.

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
J. S. Bach rajongott az orgonákért. Amikor eljátszotta legújabb műveit a hangszeren, hallgatósága mindig álmélkodva figyelte a mester virtuóz technikáját.
 
X. Ince pápa, amikor meglátta tulajdon arcképét, amelyet Velázquez festett, így kiáltott fel:
Aforizmák
„ Semmi sem kelti bennünk annyira a végtelenség érzetét, mint a butaság."
Ödön Von Horváth
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ