Marozsán Erika táncol a Bálban
Dátum: 2011. október 4., kedd, 9:50
A Bozsik Yvette Társulat Marozsán Erikával és Vati Tamással a főszerepben újítja fel a 2004-ben már bemutatott darabját, a Bál, avagy a táncos mulatság című koreográfiát, amelyet a Nemzeti Táncszínházban mutatnak be Budapesten.

A darabot, amelyet Ettore Scola A bál című filmje ihletett, szombaton tűzik műsorra a budai várbeli teátrum színháztermében.

2010 egyik kiemelkedő zenés színházi sikere volt Bozsik Yvette rendezésében a Cabaret című musical, amelyben Sally Bowles szerepét Marozsán Erika játszotta. A közös munka szinte magától értetődően kínálta az ötletet, térjen vissza a színésznő táncos „múltjához”.

„Az egyik Cabaret próba alatt jegyezte meg Bozsik Yvette, mennyire sajnálja, hogy nincs több táncos jelenet az előadásban, mert örömmel mutatná meg a képességeimet a műfajban Egyik este hozott egy DVD-t, azzal, hogy nézzem meg, mert szeretné, ha eltáncolnám a női főszerepet” – idézte fel az előzményeket Marozsán Erika.

Mint elmondta, különös munka volt a felkészülés, mert egyedül kezdte kikísérletezni, hogyan lehet megtanulni egy koreográfiát felvételről. „Ha a képet nézi az ember, az tükörszerűen jelenik meg, a jobb kar balnak látszik és fordítva - ez egészen érdekes állapot. Ezért szükségem volt rá, hogy táncosok próbateremben tanítsák be a művet, most már a DVD segítségével otthon tudom csiszolgatni a szerepet” – jegyezte meg.

A darabról szólva elmondta, igaz, hogy Ettore Scola 1983-as filmje ihlette, valójában azonban Bozsik Yvette gondolatait, érzelmeit tükrözi a koreográfia, amely remek lehetőséget ad az emberi karakterek groteszk és humoros ábrázolására.

„Nagyon nehéz lefordítani egy táncos darabot, mert az olyan, mintha elmesélnénk egy költeményt. Egy pár megérkezik a bálterembe, és ott mindenféle vágyak, elfojtott szenvedélyek lobbannak fel. A második felvonás kicsit elvontabb, a férfiak és a nők külön halmazokat alkotva próbálnak mégis közelebb kerülni egymáshoz” – fogalmazott Marozsán Erika.

A színésznő lágynak, levegősnek tartja Bozsik Yvette táncstílusát ebben a darabban. Az elején furcsa volt a tudat, hogy nem szólalhat meg a színpadon, mégis nagy érzelmi változásokat kell kifejeznie. A próbák finisében azonban már „otthonosan” érzi magát a szerepben. A tanulás roppant nehéz volt, de hihetetlen eufória, hogy már organikussá vált számára ez a jelrendszer, és most az látszik különösnek Marozsán Erika számára, hogy újra beszélni fog.

(MTI)

Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez!
Legyen Ön az első!
Keresés:  KERESÉS
Galéria
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Bemutatkozó
 
Ide jöhet majd a bemutatkozó szöveg
Anekdoták
Az amerikai turnéja során Jehudi Menuhint, a világhírű hegedűművészt meghívták egy gazdag házhoz. A textilgyáros házigazda kihasználta az alkalmat, és megkérte Menuhint, hallgassa meg fia játékát, mert mindenki nagyon tehetségesnek tartja
 
Az Isteni színjáték tengernyi szereplőjéből és fordulatos eseményéből is kitűnik, hogy Dante emlékezőtehetsége rendkívüli volt. Erről a csodálatos memóriáról egy szerény, de frappáns történet is beszámol.
Aforizmák
„ A történész: visszafelé tekintő próféta."
August Wilhelm von Schlegel
Az oldalt fejlesztette és üzemelteti az Ergo System
Művészeti Szakszervezetek Szövetsége
Művész-világ